tisdag 17 mars 2009

Chill out + teasing-style!

Håll i er nu allihopa, för nu ska jag börja blogga igen! (Tänkte jag idag iallafall, sen får vi se när det blir nästa halv-års break.) Denna gång kommer det ju inte att handla om mina upplevelser i Norge, eftersom jag just nu är och mellanlandar här hemma i Närpes/Vasa för att ta det lugnt medan jag funderar på vad jag vill göra till hösten! Ut på nya äventyr! :)

Hm, jag e inte så speciellt duktig heller på de här funktionerna i bloggen. Hur får man tillagt ett youtube-klipp? (Anna, jag har sett att du ofta har det på din blogg så det måste ju gå!) Help me, anyone? Skulle också vilja ha hjälp med hur man får en sån där räknar-dina-dagliga-besökare-grej i högra spalten?
Nåja, jag får väl göra som jag har gjort hittills då jag egentligen vill ha videon i inlägget.
Check this out -->
http://www.youtube.com/watch?v=pV11oDLtlmc
Milow - Ayo technology

Sitter hemma i Närpes och chillar åt den här låten, perfekt för morgonchill eller söndagsfilosofi! Har aldrig riktigt gillat orginalet, men den här covern kan jag lyssna på hur många gånger som helst! Så har jag även forskat lite i lyricsen till låten, den verkar ju handla om svårflörthet och "teasing".

HATA BEGREPPET SVÅRFLÖRTAD!!!!!! Oj, fick visst ett litet utbrott där... Nämen d där med att va svårflörtad e faktiskt en grej som jag ofta e irriterad på. Ibland e det för mycket av det, ibland för lite. Om man tycker om nån, varför kan man inte få visa det då? Varenda lilla blick, move eller danssteg ska tänkas igenom. Visst, själva "jakten" på sitt span e ju oftast mest spännande, men iallafall, det finns en gräns! Och ibland e den där gränsen så jävla svår att veta var den är! Sen har jag i tillägg hört av en ung, smart partyprisse att det inte funkar det där med svårflörthet på män. Inte helt iallafall. För kvinnor så funkar det bra, är en man sådär passligt svår så blir vi galna och MÅSTE ha honom. För män kan det vara så att visst, det e lite kul först med en brud som verkar likgiltig och kollar åt alla andra håll än just hans, MEN sen om det håller på för länge i den stilen orkar de inte längre, utan tänker att det finns fler fiskar i havet! Kanske stämmer det, kanske inte.

Inga kommentarer: