lördag 28 juni 2008

Ensam för första gången på 4 veckor..

Ikväll har jag bara umgåtts med mig själv. Gisle (ny rolig kille på teamet, kom i Ålesund) var och träffade en gammal vän och Gina (ny trevlig och glad tjej, kom i måndags) var hem och hälsade på sina föräldrar. Så jag hade förstås först planerat in att träffa Lisa och bara slappa med henne, men sen skulle hon gå och lägga sig tidigt så det slutade med att jag var själv på hotellet och tog det lugnt.. Lite skumt att tänka att man inte varit ensam mer än max en halvtimme på ca. 4 veckor.. Man e verkligen nära inpå varann här.. Men det är inte något som har stört mig ännu i alla fall.. Jag e så van nu med att alltid har någon att prata med eller åtminstone ha någon i ens närvaro hela tiden så det känns "onormalt" att bara vara själv.. Får se hur det blir när det kommer den dagen då allt e som vanligt och man sitter själv om kvällen och kollar tv.. 

Hursomhelst, ikväll har jag känt mig riktig "storstadsbo-ig"! Har suttit i sängen på mitt hotellrum och ätit kinamat i sån take-away låda och druckit take-away chai latte ;) Kände mig lite som en New Yorker i en film! ;) 

Sen blir jag också påminnd varje gång vi e ute och går på Karl Johans gate (huvudgatan i Oslo city) hur mycket jag egentligen älskar storstadsliv! Visst e de great me lite omväxling på landet mellan varven också, men att bara åka ut till landet ca. 1 gång i månaden skulle räcka bra för att jag ska få min dos med omväxling..


Annars har jobbet gått superbra idag! 24 salg totalt (2 nyporteringar t.o.m!)! Så jag tjänade 1750 kr = 200 €  på 8 timmar idag då! Så det är dagar som denna då man älskar sitt jobb..! Jobbet i sig är ju roligt enligt mig eftersom man träffar och pratar med massa olika människor..! Men de dagar då de knappt e nå folk och man inte får så många salg e de inte lika roligt! Men idag var iaf en superdag! Och igår vann jag även en vinflaska för att jag sålde bra! Så jag antar att man börjar bli relativt bra och kunnig på det här med salg nu så småningom :)

Men nu ska jag fasiken gå och lägga mig..! Skulle ju kunnat gått och lagt mig typ kl. 10 ikväll när vi för en gångs skull inte hade något speciellt planerat..! Typiskt, när man har en dator med sig e de svårt..! MEN NU! God natt :)

1 kommentar:

M sa...

Låter som att du har det toppen! :) cant wait to see u!!! <3