fredag 11 december 2009

The diary of a citygirl

Fredag igen då! Veckorna bara springer förbi...
Idag har jag sovit lääänge (jullov ffs!), sålt min idolfinalbiljetter (att bli x antal kr rikare till helgen är alltid bra, tjoho!), hämtat kläder från balettakademien och nu kom jag hem från middag ute med det underbara sällskapet me, myself and I. Kvalitetstid med sig själv är alltid bra. Många tycker tydligen att det är skumt att gå ut och äta/fika/på en öl med sig själv. Varför det, undrar jag. Är det för att folk ska tro att man inte har några vänner? (Och om de skulle tro det spelar det ju ingen roll. Man själv vet ju att man har vänner?) Eller är det kanske för att det känns obekvämt att gå ut och äta med bara sig själv till sällskap? Hursomhelst, jag har inget emot det och tycker det är ganska skönt faktiskt, man får sitta och titta på folk och äta i lugn och ro.

I måndags och tisdags hade vi dansuppvisning/julshow på skolan vilket gick riktigt bra! Mamma, pappa, Meri och Lisa var och tittade i måndags och jag tror dom tyckte det såg bra ut också. Igår var jag med Sara (från klassen) på den omtalade julmarknaden i Gamla stan och sög in all julstämning som fanns där och köpte en och annan julgrej. Fanns allt från mistlar, glögg, marsipan, sockervadd, praliner till brända mandlar där. Var också på ett übermysigt café i GS, Kaffekoppen hette det! Rekommenderas varmt om ni har vägarna förbi Gamla stan! Bilder kommer... Imorgon ska vi väl högst troligen ut också och på söndag tänker jag antingen gå på luciakonsert i Globen om jag inte orkar gå på en dansaudition till en dansgrupp. Vi får se i vilket skick man är.

Snart kommer andra Sara hit och vi ska till Ambassadeur där Bob Sinclar spelar ikväll! Jihuu, one of my dreams will come true tonight och det känns gött. Ända sen jag hörde Bob Sinclars "Love generation" har jag älskat hans musik och han levererar superlåt på superlåt. Man blir alltid på bra humör och så lycklig när man hör hans musik. Så ikväll har jag en känsla av att någon kommer att lägga sig i total lyckoextas...



"Just look to the rainbow, you will see
The sun will shine 'til eternity
I've got so much love in my heart
No one can tear it apart!"

Inga kommentarer: