måndag 3 augusti 2009

HulluPullo

Gårdagen spenderade jag till största delen med en av mina bästa pojkkompisar - Tom. Först lagade vi mat (pomfrit, knackkorvar och köttbullar á la ungkarlen själv). Diskuterade som vanligt mindre djupa saker och mer djupa saker (det djupaste vi kom var Marianergraven... Haha Tom...). Jag gillar att prata med T, han är så smart, rolig och har alltid så vettiga råd och åsikter. 
Kvällen fortsatte i sensommarens tecken på min balkong med en (eller två för att vara helt ärlig...) gin och det hela slutade med att vi gick ut i Vasa by night för att kolla läget. Vi gick till Hullu Pullo där jag aldrig varit förr och stället var väl helt ok tyckte jag. Mysig lokal och skön rockmusik, men man kände knappt en människa vilket blev ganska tråkigt i längden. Men jag lärde mig iallafall något nytt, Black Jack! Ganska roligt spel faktiskt, men lite frustrerande för den (jag med andra ord) som har beslutsångest. Runt 2 gick vi hem skrattandes åt att det faktiskt var en söndag som vi var ut på. Hoho... Nåja, man lever bara en gång och det är bara sommar en gång om året!

Nu dör jag av hunger så jag ska åka till farmor på våffelkalas och efter det ska jag på Spa-massage till moster C! What a day...

Inga kommentarer: