torsdag 6 augusti 2009

Night of the art

Jag har just anlänt till Vasa och spenderar nu min tid surfandes i Käyttöautos cafeteria, tjoho vilket förfest må jag säga! Lilla svartens (nytt smeknamn åt min bil påhittat av min kära farfar) bromsklossar måste bytas, därför hamnade vi att köra via. Som tur var hade de internet här så min dödtid här är räddad! Men personligen har jag ju faktiskt inget emot att emellanåt vara på bilservice, eftersom 90% av människorna här är av det andra könet... ;) 

Efter en stund blir det att styra kosan in mot stan, göra sig klar inför Konstens Natt och sen gå ut och leka konstnär (eller what's the point with it?). Jag själv hade tänkt satsa på att dansa lite balett, sjunga opera och dricka lite moget vin till konstens ära!

På vägen hit funderade jag förresten på hur mycket roligare och mer underhållande det skulle vara att köra förbi vägarbeten om de hårt arbetande männen jobbade utan skjorta/reflexväst? Var det inte förresten så att de fick göra det förr i tiden men sen kom en lag på att de inte kunde stå med bar överkropp? And I wonder why, undrar hur många bilar som körde i dike på den tiden...

Nu tror jag bilen är klar, ha en trevlig torsdag allihopa!


Häromdagen fyllde Lilla Svarten 100 000 km! Grattis! :D

Inga kommentarer: