torsdag 17 juni 2010

Jajja!


Nej, det är inte första april och ja, du ser rätt.
Denna onsdagsnatt klockan halv 3 då jag inte riktigt vet om solen går ner eller upp, bestämmer jag mig för att ta itu med bloggen och ge den en chans - once again. Saknar ändå att få skriva av mig då och då och eftersom jag på sista tiden fått höra att det faktiskt finns några själar där ute som gillar att läsa om mitt liv och mina flummande filosofier så ska jag väl försöka göra dom glada nu också. Som ni ser har jag dessutom försökt ge min blogg ett litet ansiktslyft, nog för att den säkert ska ändras x antal gånger ännu eftersom jag inte kunde satsa 110% på utseendet just nu med tanke på vad klockan är och att jag ska upp och jobba imorgon.

Okeeeeeeeeeeeeeeeeej, lite längesen sist jag uppdaterat här såg jag. Jag får väl ge er en snabb uppdatering om mitt liv och försöka keep it short - vilket jag ju inte direkt är världsmästare på men...
Här sitter jag nu - i min lägenhet i Vasa efter en kväll som spenderats tillsammans med Merituuli, Tom & Cecilia (okej, jag har mina gamla trogna vänner kvar iallafall, det känns ju skönt att veta.). I våras bestämde jag mig mitt i värsta beslutsångesten för att komma hem till Vasa & Närpes över sommaren. Hösten är totalt oklar, vet varken vad jag vill göra eller var jag vill vara. Några alternativ har jag väl men får se lite närmare hösten vad som känns bäst. Jag försöker från början till slut alltid följa min magkänsla (eller hjärtat) och gör oftast det som krävs för att få mitt mål eller min dröm att gå igenom, men just nu säger varken hjärtat eller magen så mycket så då är det ju lite knepigare att veta what to do.

Idag skulle jag iallafall beskriva mig med orden lycklig, filosofisk (my-life-is-a-movie-stil såklart), glad, ledsen, stolt, sprallig, grubblande, trött, nyfiken, lugn, ärlig, likgiltig, positiv, realistisk och nöjd. Livet är ganska som vanligt med andra ord... :)

Nu tänkte jag precis börja berätta om min sista tid i Stockholm men nej, klockan är alltför mycket så jag får helt enkelt ta det en annan dag. Kanske redan imorgon... Ska försöka med min gamla rutin att blogga ett inlägg per dag ungefär.
Kul om ni vill följa med - eller låt bli. :)


Wohoo, I'm back - and it feels great!

...och den här låten somnar jag åt i natt:

Inga kommentarer: