tisdag 29 juni 2010

Vamos!


Back on track. Efter gårdagens 12-timmars-skönhetssömn så är jag pigg och alert igen. Nu är jag på väg till Strampen för att möta upp Meri och diskutera och älta sönder våra liv (roligare om man är två).

Ska försöka dra en kort version om helgen nu och bilder får ni i ett senare skede.
Onsdag var bastukväll. På torsdagen anlände Sara till Vasa stad och jag skulle såklart ta henne på barrunda. Vi gick först till Strampen och satt där så länge solen var framme, efter det via Ollis som såklart var stängt, synd eftersom Sara kunde fått se ett typiskt finlandssvenskt "härjar-ställe". Efter det gick vi via Fontanas terass där det var okej med folk men mest okänt så vi gick vidare till Sky där kvällen slutade. Helt ok kväll men Vasa kunde bjudit på lite mer action för att vara dagen före midsommarafton då typ alla är lediga tyckte jag.
På fredagen tog vi färjan över till Eskilsö (Kaskö) och firade midsommarafton traditionsenligt på Solviken. Det bjöds på nostalgi, grillmat, sol, skratt, dålig humor, saxofonlåten x antal gånger (samt shakiras waka waka låt...), dans på bord, dans på bänkar, dans på terassen, dans på stenar o.s.v.! Det var faktiskt en ovanligt lyckad midsommarafton, utan så mycket härjande och mest bra fiilis och mycket dans som sagt.
Efter kanske tre timmars sömn ringde väckarklockan halv nio och det var dags för Juliennes konfirmation i kyrkan. Och vilken andakt säger jag bara... Hehe, jag måste faktiskt få skryta lite över att jag & Cecilia t.o.m. var och tog nattvarden och förhoppningsvis fick syndernas förlåtelse för åtminstone fredagens rabalder. Vinet smakade inte det bästa kan jag berätta.
Under dagen hade vi ett jättefint och trevligt konfirmationsfest och jag, Sara, Cecilia & Meri kände oss som tjejerna i Sex & the city där vi låg i våra festklänningar i några solstolar och sippade champagne, haha. På kvällen blev det urspårat villafest med vänner allt från norr och söder. Riktigt kul det också faktiskt.

Nu blev det här mycket längre än jag tänkt och jag måste åka iväg så ni får nöja er med detta. Puss&kram!

Inga kommentarer: