torsdag 25 februari 2010

Out with the black, in with the colors!!


Nepp, nu får det räcka med den trista färglösa vintern tycker jag - därför har jag spenderat nästan hela dagen med att gå på stan och köpa färgglada kläder! Solen lyste kanske inte så speciellt mycket idag men det gjorde solstrålarna Sara & Paula som höll mig sällskap under shoppingrundan. Däremot igår lyste solen som aldrig förr och himlen var blå med inte ett enda moln så långt ögat kunde nå (och inte en droppe regn, på flera dar... Njanå, riktigt så bra har det ju inte varit, höhö). Jag blir så lycklig av vackert väder! Mitt dagliga humör baseras ca. 50% på vilket humör vädergudarna är på. Och nu har jag precis varit och solat och fått lite färg på kroppen dessutom. Mera sol och färg åt folket!
Det finns ett stå-solarium på solariet jag brukar gå till och varje gång får det mig att tänka på vad folk riktigt gör där i det där "skåpet". Eftersom det enda man kan göra är att stå rakt upp och ner och lyssna på partymusiken som spelas finns det säkert vissa som drar världens show där med dans och sång (jag gör ju aldrig det förstås...).

Imorgon åker/kommer jag hem till de tusen sjöars land! Ska bli väldigt kul! Det var ju i och för sig bara någon vecka sedan jag tog en spontan weekendtrip hem (bestämde mig fredag morgon, bokade fredag dag och åkte fredag kväll) men det är alltid lika skönt att komma hem. Man får känna av lugnet och tryggheten och för en gångs skull veta vad man får. Menmen, det har ju visat sig att man fortfarande möter människor man inte träffat på förr i stan när man är hemma på sina lov. Det är på något sätt som om man ser och får fler nya bekantskaper när man bara är hemma någongång än när man är ute på hemmaplan varenda helg. Skumt hur det funkar men så har det varit för mig varenda gång jag har varit hemma på lov nu. Så får se vad detta lov har att erbjuda!

Jag har egentligen hur mycket som helst att skriva (eftersom jag ju inte uppdaterat er alls på ett tag nu) men nu börjar klockan bli mycket och jag är ju en ordentlig tjej så jag går och lägger mig istället. Ni kan ju gärna sända en liten tanke åt mig runt 16.00 svensk tid i morgon så jag kommer mig iväg till flygplatsen i tid och inte missar flyget denna gång...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du inte orolig över vad som kommer att hända med din hy då du solar så mycket i solarium?

Meri sa...

nödvändigt att va anonym? :D Va gör du själv fru anonym ligger å pressar under solen sommaren lång? Inte mycket bättre det heller.

Jennifer Adriana Ivars sa...

Hehe :) Jag är såklart medveten om riskerna med att sola i solarium, men som Meri säger så utsätter ju sig alla för solen under sommaren - eller när du åker på en veckas solsemester till Grekland och ligger och pressar under stark sol från morgon till kväll. Så det är väl lite hur man ser på det där anser jag. Dessutom finns det ju en rad med positiva egenskaper av att sola också. Man blir t.ex. piggare, det motverkar depression, ljuset stimulerar blodcirkulationen och det är bra för fet hy och acne.
Tillbaks till din fråga så anser jag inte att jag solar så mycket så jag borde vara något extra orolig för min hy. Dessutom får man ju dålig hy/cancer av det mesta nuförtiden tycker jag ;) Men var och en med sitt och sin syn på saker :)