fredag 26 juni 2009

@ Helsingfors Airport

Hahah, sitter på Helsingfors flygplats just nu i väntandes på planet till Stockholm och jag har några saker att skratta åt samt av värde att nämnas!

1. Jag och mamma sitter och dricker vin (bara ett glas...) och klockan är 12.25. Och det var faktiskt inte min idé med vinet utan vi skyller på att vi ska lugna ner oss p.g.a. mammas flygrädsla. Lite kul när alla andra runt en sitter med en apelsinjuiceburk och äter en smörgås till frukost... Men äh, som mamma just sa så är vi ju ut på resa och då måste man få slappna av! Så bring it on with the wine säger jag bara! 

2. När vi nu ändå talar om vin, fatta att vi är på Helsingfors (inte Vasa, då vore det förståeligt) flygplats och de har inte en enda skvätt rosévin! Hallååå... Har finnarna missat årets sommardryck eller?

3. Jag sitter och håller på att ta bilder av mig själv med datorns webcam (wannabe en känd bloggare, haha!) mitt bland alla folk här på caféet och alla stirrar helt förvånade på en, hahaha! Men va fan, man bjuder väl på sig själv!

4. Till sist skrattar jag för 100:e gången åt när en person som vill vara anonym häromdagen sjöng lyricsen "Hold me cry" istället för "Pokerface" i Lady GaGas låt Pokerface. Tänk er; "Hold me cry, hold me cry, hoooold me cry, hold me cry! Naanananannana...." i refrängen. Hahah, i stil med Ken Lee som säkert alla redan sett alltså, för roligt för att vara sant! 


Men nu börjar vinet i mitt glas ta slut och jag och morsan (så roligt ord, morsan alltså, det borde vi finlandssvenskar också säga!) ska börja gå mot vår gate. När vi landar i El Stockholmo blir det shopping för hela slanten! Eller tja, ska väl försöka spara någon liten slant iallafall....

Ha en härlig fredag allihopa!



1 kommentar:

Lina Teir sa...

Shit vad fin bild på dig! :)