fredag 12 juni 2009

Sockervadd, pirr i magen och skrik!

Jag och Julienne
Julienne kör krockbil!


Jag med Cobra i bakgrunden



Mm, sockervadd...



Regn = Mindre människor = Mindre kö



Jag vann en krokodil!


Pappsen och jag!


Snygg dräkt, va?


Julienne och pappa före racet!


Powerpark i bakgrunden


10 år gamla var både jag, pappa och Julienne igår! Eller iallafall betedde vi oss som det...

Pappa hade en ledig dag och bestämde sig för att bjuda med mig och Julienne till nöjesparken Powerpark! Superkul hade vi och jag har ropat mig hes av allt skoj/rädsla..! Man betalar i och för sig en ganska stor summa för att komma in, men sen har man ju underhållning och nöje i många timmar så sist och slutligen blir det inte så högt "timpris"..!

Vi började vår dag i Alahärmä (tänk by the way att komma på idéen att bygga en nöjespark i Alahärmä. ALAHÄRMÄ?! Okeeeej.) med att köra go-kart. Förra gången jag körde go-kart har jag ett svagt minne av att jag varken kom framåt eller bakåt. Därför hade jag inte tänkt utsätta mig för några pinsamheter den här gången, men äh, det är ju inte varje dag man har möjlighet att köra go-kart tänkte jag, och nu har jag ju faktiskt haft bilkörkort i över ett år så något måste jag ju kunna... Och GUD SÅ KUL DET VAR!!! Först var man ju nog lite lätt på gasen, men efter första varvet så var det nog bara plattan i mattan! Jag, pappa och syrran raceade (stavning någon?) så det blev världens fight på banan! Pappa snurrade t.o.m. runt flera varv med hela go-kartsbilen! Men det slutade nu iallafall med att pappa vann. Nästa gång ska vi ta honom!!

Efter go-karten så åkte vi runt i alla möjliga attraktioner dom hade i Powerpark, bl.a. en jätterolig bergochdalbana, något som liknade fritt fall och besökte spökhuset. Vi vågade förstås inte åka i de galnaste åk-i-det-här-för-att-frivilligt-börja-spy-åkgrejerna, men i de flesta attraktionerna körde vi! Sen spelade vi också några spel i spelhallen där JAG vann! Hah.

Så åt vi förstås massor med sockervadd och glass och avslutade dagen med toppen på i:et (eller kanske toppen på kalorierna...) med pizzabuffé!

1 kommentar:

meri sa...

vilken toppendag det låter som :):) har aldrig prova go cart :P men ja vet int om ja sku våg heller :D