måndag 14 september 2009

Jag följer också trenden!


Ja, alltså brödtrenden! Som jag har förstått är det väldigt "inne" att köpa med sig färskt bröd från bageriet istället för den vanliga mataffären. Dessutom är det mycket godare! Därför köpte jag fem "frallor" med mig hem idag från det lilla mysiga bageriet nere i tunnelbanan här vid Hornstull. Mm, så gott.


Idag hade jag fått ett fint vykort på posten av min kära familj! Väldigt uppskattat men tyvärr väldigt underskattat också. Mer vykort åt folket tycker jag! Du uppskattar det mycket mer och det känns mycket mer personligt än ett Facebook-meddelande. Så nu förväntar jag mig att alla mina vänner ska skicka ett födelsedagskort på posten istället för att skriva på FB, ok?! ;)

Jag var på ovanligt bra måndagshumör idag så det gick ovanligt bra med dansen på skolan också. Det är verkligen hårt tempo hela tiden och otroligt svåra koreografier så vissa dagar vill du bara skrika rätt ut av vrede när du vet exakt vad du ska göra och vill så gärna få det exakt som läraren visar men kroppen inte vill samarbeta lika bra... Den här koreografin gjorde vi t.ex. förra veckan. Det svåraste med att dansa New Style (som dansstilen i youtube-klippet kallas) är att det kanske inte ser så svårt ut, men det innehåller så många småsmåsmå detaljer som är skitsvåra att minnas och få på rätt plats på rätt tidpunkt. Nu i kväll ska jag gå på en dansklass som kallas Commercial Mix som är mer lik danserna som typ Pussy Cat Dolls dansar. Man får ju inte glömma bort alla kvinnliga dansstilar fast man dansar mer "manligt" varje dag med streetdancen! Viktigt viktigt... :)

Inga kommentarer: