fredag 11 september 2009

Normal och nostalgisk.

Det är första dagen på ca. två veckor som jag har fått delar av min hörsel (tror jag, är inte riktigt säker på hur man hör normalt längre...) tillbaks (haft lock för öronen av allt snytande), huvudvärken har äntligen släppt (av alla hostattacker) och jag har orkat igenom en hel dag utan en enda "vilopaus". Jag har varit så sjukt trött av att vara dödsförkyld men nu tror jag att jag äntligen är på bättringsvägen! Peppar, peppar...

Ikväll var jag & Mistu och åt mumsig Pasta Carbonara på ett mysigt ställe här på Söder som heter Nova Vista. Efter det köpte jag x antal svenska fjortisfilmer och vi valde att se "Fjorton suger". Nostalgi säger jag bara! När jag ser sådana filmer vill jag bara blunda och vara fjorton igen. Allting var enkel lycka på den tiden. Och inte invecklat och krävande.
Men samtidigt som det var den roligaste tiden av ungdomen (jag kan inte annat tro...) så får man ju inte glömma att det också var den tyngsta med massa prat bakom ryggen och när man var tvungen lära sig hur människor verkligen fungerar.

Hursomhelst. Bara tänk tillbaks på tiden då ni träffade pojkar på en fjuttig skateboard/moppe istället för en flashig bil. Tiden då hemmafesterna var galna och man brydde sig skit i om man var full som en kastrull och låg på golvet och skrattade hejdlöst åt ingenting. Tiden då världen rasade samman för en liten motgång (nåja, det gör det ju ännu ibland förstås...)
Tiden då hela världen stannade till sekunderna före man skulle kyssa den man var kär i.

Jaa, det var tider det...


1 kommentar:

Merituuli sa...

14 är nog nostalgi. Men att vara 20 tror jag kommer att vara tusen gånger bättre! ;)

Ja e glad att du äntligen börjar bli frisk kära J<3 Hoppas bara ja
håller mig relativt frisk nu
tills dagen D så ska vi ha supermysigt då ja kommer! :) ÅÅÅÅH
fast ja e så nervös me jobb osv. så e jag så lycklig av att flytta till sthlm :) Puss