onsdag 16 september 2009

Ordning och reda ska det va...



Mitt välstädade kylskåp. Lägg också märke till hur nyttigt jag försöker äta nuförtiden! Och än så länge går det faktiskt bra. (om man bortser från alla gånger man äter ute eller är på fika, det vill säga alltför många gånger...)

Jag har kommit fram till att jag är otroligt töntig med vissa saker och har små nojor över var saker ska stå och se ut. Till exempel kylskåpet tycker jag ska vara "inrett" med alla etiketter framåt o.s.v. Av någon anledning anser jag att det ska se bra ut när man kollar in i det och inte som att 1000 saker är inkastade i all hast.



Smörpaketet är också en noja. Försöker alltid hålla det så platt och jämnt som möjligt. Det värsta jag vet är när någon bara stryker ner smörkniven mitt i paketet och "gröper ur" världens hål. Hemska öde! (haha Meri, vi får se hur det ska gå när du flyttar in med mig och mina små nojor! ;))


Samma sak med osten. Den ska också vara jämn och fin. Annars skär jag 54 skivor till om det behövs för att göra den så jämn som möjligt (undrar om det kanske är därför min ost alltid tar slut så fort...).


Sist men inte minst är det ju WC-pappersrullen. Den är nästan värst av alla, när den är vänd fel väg. Den ska ligga så att pappret kommer ovanifrån och inte underifrån. Inget annat. Punkt slut.


Okej, enough med mina smått sjuka nojor. Har ingen annan några nojor så jag får känna mig lite normal..?

3 kommentarer:

Meri sa...

oooooh neeeej!!!!!!! jennifer guuuud :D:D sålänge ja int behöver följa dina nojjor så ede vell okej men annars så får du no tagga ner :D spec gällande etiketter vända åt rätt håll i kylskåpe!!! Enda ja vill e att ha de rent å fint å kanske vissa saker på ett visst sätt..typ duken på soffborde u know ;) Men int i närheten av va du har ! :D Får no ha mitt eget smörpaket I belive! ;)

Jennifer Adriana Ivars sa...

Hahaha! :D Nåjaa, itt je e så farlit :D Ja vrider säkert om burkan i kylskåpe så di viendär åt rätt håll sjölv tå iställe ;) Å jomen itt ha ja nongang reagera på att du sku "misskött" e smörpakett så he sku no bord va lugnt, haha ;) :D

m sa...

hahah bra ;)