måndag 28 september 2009

Jullebullepäronpuff


Idag fyller världens bästa lillasyster år!
Grattis min söta lilla (ja, du är fortfarande liten i mina ögon fast du nu har fyllt 14 bast! Yeah!) Julienne! 14 år, samtidigt som det är den bästa och roligaste tiden i ditt liv så är det också den jobbigaste. Svårt att ge råd om knepiga problem eftersom man vet att just dom här åren bara måste få leva sitt liv och man kan tyvärr inte göra mycket för att styra över det hur man än skulle tänka och bete sig.
Jullebulle, fast du är så liten (okej, inte sååå liten, men ganska) så håller även du på att bli stor. Vare sig jag vill att du egentligen ska vara så liten som tiden när jag alltid släpade runt på dig och ville pussa och krama dig, men du bara skrek. Men ändå kul när du blir äldre, för då vet jag att vi kommer närmare varandra för varje dag som går.



Ett roligt minne jag har från förr var när mamma väntade dig och jag var ca. sex år och folk frågade om jag hellre ville ha en lillasyster eller lillebror så svarade jag alltid "storasyster!". Idag skulle jag inte för något i världen byta ut dig till varken storasyster eller storebror!
I love you honeypie!


Ha världens bästa födelsedag lillsyrran (ja, tyvärr kommer du alltid oavsett ålder vara min alldeles egna LILLAsyster! Och jag storasyster, hah!) och fira lugnt (!!!) oavsett om du nu låtsas vara stor för dina ynka 14 år. ;) Puss&kram!


"Var snäll mot dina syskon, dom är den bästa länken till det förflutna och troligen dom du kan lita på mest i framtiden."

1 kommentar:

Meri sa...

Jättefint inlägg :) Grattis julle ;)