tisdag 8 september 2009

Mjukstart

...and I'm back. Har varit ett jättelångt uppehåll med bloggandet, jag vet. Förlåt, men jag har helt enkelt inte haft tid, motivation, lust eller vad det än heter. Nu tänkte jag däremot ge det ett försök och aktivera mig igen så ni får veta lite om vad som händer i mitt liv i det nya skolan/staden/landet!

Idag har jag bara tagit det lugnt hemma i min lägenhet på Hornstull (ligger på Södermalm för den som inte vet) och lyssnat på smöriga tjejballader hela kvällen, dock så himla skönt. Det bästa med att veta att man bor i Stockholm är att man inte måste ha den där shoppa-och-göra-hela-Sthlm-på-typ-3-dagar-stressen som man annars har haft när man varit här på semester.
Nepp, hela kvällen har jag legat i soffan och njutit av t.ex. Duffy - Save it for your prayers, Britney Spears - Out from under, Club 8 - Jesus walk with me och Katy Perry - Thinking of you. Musikvideon till den sistnämnda hade jag aldrig sett före ikväll och den var ju som en kortversion av den perfekta romantisk-drama-filmen jag alltid tar till lipen åt så det gjorde jag förstås åt denna fyra-minuters-musikvideo också. Är man känslig så är man...





Det som är dåligt just nu är att jag är jätteförkyld och förra veckan hade jag feber så jag var tvungen att vara helt borta från skolan tre hela dagar, snyft. Igår och idag har jag bara kunnat vara med och titta på eftersom jag fortfarande snorar som om näsan vore en kran och hostar som om jag skulle ha betalt för det. Och när du går i dansskola kan du ju inte direkt "ta det lugnt" på lektionerna. Men så att jag inte missar så mycket och hamnar långt efter ska jag ge det ett försök iallafall i morgon. Annars är skolan jätterolig, intressant och jag lär mig nya saker varje dag. Men man måste verkligen kämpa hårt, stå på sig och vara envis för att orka med på lektionerna. Det är inga lätta koreografier (lååångt ifrån det man har dansat hemma i Närpes kan jag lova), tunga magövningar och armhävningar varje dag för att träna upp ens stryka och hårt tempo från början till slut. Det är minsann ingen dans på rosor (märk min humor, haha).

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag mår bättre i morgon! Krya på mig och hoppas ni alla har det bra! Puss!

Inga kommentarer: