måndag 27 april 2009

Början på något nytt.

Måndag. Ny dag, ny vecka, nya möjligheter.

Såg just att jag inte bloggat på en stund nu och det kan bero på att jag varit sjuk den senaste veckan och inte orkat göra nåt. Hostar och snorar fortfarande, men e på bättringsvägen tror jag... Men ja, inget speciellt har väl hänt sen sist jag bloggade...

I fredags tog jag det lugnt hemma med familjen och i lördags åkte jag och Meri på impulsvisit (ännu i Oravais funderade jag om vi skulle lämnat i Vasa iallafall... Oj oj, min hemska ofrånkomliga beslutsångest...) till Jakobstad..! Jag och Cessi var ju dit för nån helg sen och jag tycker det e skönt att få lite ombyte och gå ut där nästan ingen känner en och du inte känner nån. Melody e väl den typiska lokala nattklubben. Och jag har nog aldrig sett en plats med så många blandade stilar på samma ställe förr... Det var allt från jeanskläder från topp till tå, urringad glittrig partyblåsa, raggare, Vasasnobb-wannabes, gothare, reggae-yrare med rastaflätor, jag-kommer-direkt-ur-köket-människor till galna dansande mammor i frans-klänningar från H&M. Och sist men inte minst var ju ca. 70% av männen där klädd i den sedvanliga rutiga skjortan...

Undrar vad det är med jeppisbor och deras rutiga skjortor? De har alltid gått klädda i dem (så länge jag känt några jeppisbor), de gör det fortfarande och det verkar som de alltid kommer att göra det också. En gång på fontana gjorde jag en snabb gallup bara för skojs skull och frågade fem män med rutig skjorta varifrån de kom. 4 av 5 kom från Jakobstad... Seriöst. Roligt fenomen... E det för att de ska känna igen varann i folkminglet? Eller kanske för att det är Jakobstads egentliga folkdräkt? Jaa, jag vet inte...

Idag har jag och mamma varit en sväng till Björneborg för att kolla shopping-utbudet där. Vi var främst dit för att hitta kläder åt mamma, men jag hittade nog några grejer åt mig själv iallafall. Bl.a. en söt tunika, en jättefancy plånbok, en vit vanlig skarf, svarta "krog-skor" och en fräsch sommargul tröja. Så några goda investeringar blev det nog för min del iallfall!
I tillägg spanade jag runt på stan efter ögongodis, ifall man nån helg kanske kunde åka och utforska Björneborgs nightlife, men den snyggaste mannen jag hittade i Björneborg var nog H&M:s manliga fotomodell som hängde i skyltfönstret. Lovande alltså! ;)


Som ni kanske minns var jag på en liten konsert av Lina Teir för typ en månad sedan. Nu har hon äntligen laddat upp låtar på youtube så här kommer en av dem! Min vilda fantasi heter låten. Texten e otroligt rörande, ärlig, rolig och framför allt sann.




"Nu till sist så vill jag bara vara lite vis, komma med ett tips till alla kvinnor, if you please.
Om jag själv kan följa d, de e en annan sak, men jag jobbar på de i sakta sakta mak.
Man ska tänka positivt och inte vara rädd. Man ska lysa innifrån, det e då som man blir sedd.
Man ska lita på att andra faktiskt ser den som man är, och att det e just det som gör att nån till slut blir kär."

Inga kommentarer: