tisdag 28 april 2009

Vem är du, du mystiska man...

...som jag så ofta träffar på i mina drömmar nuförtiden. Har på sista tiden ofta drömt om en mörkhårig man som jag i drömmen tydligen e jättekär i och pussas med hela tiden, haha. (Vet någon btw vad det betyder när man drömmer om att man träffar å e kär i samma okända person flera nätter?) Jag brukar ofta "återuppleva" saker i verkligheten som jag drömt om. Ibland har det t.o.m. hänt att bilder jag har drömt för många år sen upplevs i verklighet, och då minns jag direkt att jag har drömt om exakt det när jag igen upplever det. Skumt. Det e säkert flera än jag som ibland har exakt den sinnestämningen och ser exakt samma bild nångång i verkligheten som du nångång förut drömt om. Så nu i detta fall e jag oerhört spänd på att få träffa den mystiska man jag som jag så ofta drömmer om i det verkliga livet. För hm, någon mörkhårig man som finns i mitt aktuella liv/situation kan jag inte komma på. Så det betyder att jag kanske nån dag i framtiden träffar honom! Vem vet...

Idag har jag varit väldigt filosofisk och melankolisk (kul att jag har lärt mig ett nytt ord som jag också använder flitigt!). Steg upp runt 10 och efter det svävade jag bara fram hela dan och försökte ta tag i mig själv och få nåt gjort, men det lyckades inte riktigt. Filosoferade, drack smoothie, satt och slösurfade, spelade piano, snöt mig så mycket så jag till sist fick huvudvärk (denna förkylning e sjukt envis!!), drack kaffe och läste tidningar, gosade med Artur & Astrid (våra katter om jag inte har nämnt dem förut) och kollade på roliga youtube-klipp (se exempel under...). Ända tills Julienne kom hem från skolan och jag övade och sjöng med henne inför hennes inträdesprov till musikinstitutet Legato. Sen följde jag med henne på inträdesprovet som hon tyckte gick bra, så nu får vi hoppas att hon kommer in! Julle e superduktig på att spela gitarr och sjunger som en ängel. Därför tar jag på mig ansvaret som manager, haha. ;)
Sen var jag på snabbvisit till solarieöarna för att försöka få se en liten ljusglimt i denna annars gråa och trista dag. Efter det var jag ut på en cykeltur (mer likt ett spinningpass ute i det fria...) och sen ut ett varv i Niesby City med Irre. Så mot slutet av dagen blev det lite bättre och huvudvärken har släppt. Men nu är det väl bara dags att gå och lägga sig och så e det en ny och förhoppningsvis solig dag imorgon! Funderade om jag ska åka ett varv till Vasa imorgon för att få lite miljöombyte och kanske gå och se dansuppvisningen (Dansens dag i Vasa imorgon) på stadshuset sen på kvällen. Får se.

Här kommer ett av de roliga "stekarklipp" jag tittade på idag! Seriöst, orkar man verkligen med alla stekare om man nångång flyttar till Sthlm? :P Skrattar ihjäl mig åt den här stekarrrrn!



Och sen en låt som jag har lyssnat på repeat under hela dagen. Passar bra in på min melankoliska dag, men förstår däremot inte hur man kan lyssna på låtar som denna hela tiden, tycker man blir lite smått psycho och schizofren av att lyssna på låten för mycket (för att inte tala om den sjuka musikvideon...).




Nepp, nu ska jag lägga mig och förhoppningsvis få träffa the man in my dreams..! ;)

2 kommentarer:

M sa...

Du kan ju ha Julle ti uppträd accapella på poolpartyt :D:D
HÖHÖÖÖÖ.....

Hahahh stekarrrrn guuuuud!!!! :D:D

Jennifer Adriana Ivars sa...

Hahah, javisst! :D Men hon kan ju spel gitarr å så tier har vi no värsta trubadurin!! :D hahaha