söndag 19 april 2009

Wanna be Närpes next top model?















Igår började dagen med att jag var ut och sprang (utan att stanna!) ca. tre km kl. halv nio på morgonen (hur duktigt e inte det då!). Kl. 10 blev jag & Iréne stylade till Bjons modeshow som skulle hållas kl. 14. Jag blev superhäftigt stylad, håret tuperades och kreppades och färgstark sminkning. Det såg jättecoolt ut! Efter det åkte vi runt i Närpes å låtsades ta några exotiska modellbilder, haha. 
Modeshowen gick riktigt bra, man snurrade väl nog några gånger för mycket på vissa ställen, men det var nu inget nån märkte tror jag... ;) Tyckte jag & Iréne gjorde ett bra jobb för att vara amatörer!

Idag har jag njutit av att ha lugn o skön kvalitetstid med mig själv. För en tid sen älskade jag att va ensam men nu va det längesen jag sist var det. Men idag, när ingen annan hade tid att komma med mig på Vaude-showen som jag så gärna ville se, bestämde jag mig för att gå själv. Gruvade mig nog lite för att gå dit utan avec, men det var faktiskt ganska så skönt att vara själv ska jag säga. Fick bara sitta tyst å njuta av den otroligt grymma showen istället! Vaude-showen var helt super-kanon-bra med massa vackra sångröster, häftig koreografi, roliga sketcher och cool beatbox! Åså var ju förstås the one and only Sergiu med! Han var jätteduktig och bäst på att dansa!

Nu ligger jag hemma i soffan iklädd myskläder och myser med mig själv (inget snusk!). Jag tycker bara det e skönt just nu att lyssna på Lugna Favoriter i bakgrunden å slösurfa runt å vila lite mellan varven... Så det här har varit en riktig skön söndag! Mitt nästa uppdrag e att lära mig att uppskatta söndagar mer.


Här är en låt som jag tycker var en av de bästa låtarna bland årets svenska melodifestival-bidrag. Otroligt mäktig låt.



Dreaming, hoping, for another try
I’ve been looking, searching, deeper down inside
And if I loose my way, I’ll find another road
‘Cause I can make a change on my own

I’m moving on and I’m gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
Start living my life for me
I believe that finally I’m moving on

6 kommentarer:

0008 sa...

Vad glad man blir att du börjat blogga igen Jennifer! :) Hoppas det håller i sig den här gången också, haha. Kram!

Jennifer Adriana Ivars sa...

Hehe tycker du! Kul att höra! Å jo, vi får hoppas he, har ju bra me tid ti blogg nu tå ja itt har na jobb, men vi får sii sen tå man får e jobb tå.. :P Men ja ska no försök keep it alive! :D Hoppas allt e bra me dej, kram!

Merihuuli sa...

Superhärliga bilder ni har tajji ute i solen!! :):) Å Superfina modeller ;)

Iréne sa...

Vilka jättefina bilder! :) Hande på mieg tå ja sir ut som värsta grottmänniskan je vel itt så hiev men all aar ;D

Vi e no verkligen Närpes'as next top models vi ;)

Kajsa sa...

Va fin ni va! Hande gula klänningen tyckt ja jättemytchy om å! Finns han på Bjon? Minns du va märk e va?

Jennifer Adriana Ivars sa...

Thanks! :) Å joo, an va jättefräsch, bälte hörd itt till men vi läggd på he så vort e som en ny klänning ;) Han finns på Bjon ja, men nä, ja minns tyvärr itt va märk e va :/ Men e måst ju va typ Lindon elå na sku ja tro.. :)