lördag 4 april 2009

Tider då man bygger luftslott och flyttar in.

Igår var det en trevlig tillställning på Café Albert i Närpes. Jag och Iréne var och lyssnade på Lina Teir som sjöng sånger om hur livet kan va ibland och spelade gitarr . Jättevackra och djupa sånger. Hon sjöng om hur hennes liv hade sett ut för en tid sen och sångerna träffade en rakt i hjärtat. De handlade bl.a. om att va olyckligt kär och inte få den man vill ha, att vara ensam men inte skämmas för det och om hur man ibland åker upp som en sol och ner igen som en pannkaka, bygger luftslott och flyttar in... Låter som om jag och Lina verkligen skulle vara otroligt lika. Men i och för sig var nu alla härliga sånger något som alla kunde känna igen sig i. Man blev riktigt sentimental... (Förresten Lina, när ger du ut en skiva? ;) Jag & I bara väntar..!) Det bästa med Linas framträdande var nog ändå när hon vågade vara så ärlig och sjunga om hur skit livet verkligen kan va ibland, och man måste verkligen komma ihåg att allting inte alltid e så bra som det låter på facebook-statusen... ;)


Idag hade jag bra väckning iallafall. Vaknade och läste ett sms som direkt satte på ett leende på mina läppar! En viss person saknade tydligen mig kl. 03.24 i natt. (Och nej, det var inte ett booty-call-sms...) Hehe :)


Hursomhelst, ikväll e jag inte riktigt säker på vad jag ska hitta på. Skulle nog kunna åka ut en sväng till Vasa för att göra nåt kul och se på (förhoppningsvis) något vackrare än d här skitvädret...


Här är iallafall en låt som jag tycker e jättefin och har otroligt bra text. Den är av norska Kurt Nilsen.




How many times have I seen?
You never get to keep the ones that you love
If so, why bother.
If you could pick and choose from the top of the shelf
It wouldn't have worked because you'd be aiming too high
You wanna find someone you like

For you
For you

I see you come here, with a broken smile
What are you trying to do to yourself?
Forget it and move on
You always want whats hard to get, and when you get them,
You want something else, whatever that may be

For You
For you

All this time, where did it go?
I can’t believe it`s true, but you know I'm here for you
I'm here for you
So when you walk out there, let me end by saying
Best of luck, may you find your own way, whatever that may be

For You
For you

Inga kommentarer: