lördag 11 april 2009

Slut på åldersnojjan!

Sen en tid tillbaka har jag antytt att jag både tänker och beter mig mer som en 40-åring än som den 19-åring jag verkligen är. I Norge var jag supertråkig, ville aldrig gå ut på krog, satt hellre hemma och gjorde nåt "vettigt". Och om jag en gång var ut och festade blev jag aldrig full och "släppte aldrig loss" utan stod och såg tråkig ut i ett hörn och såg ut över alla andra närmare-tretti-människor som betedde sig som 18 typ, och ingen kunde ju tro att den yngsta på festen var den mest "behärskade", nyktra och lugna. Och alltid om det var några galna upptåg på gång var jag alltid den tråkiga som sa "Nää, inte kan vi ju göra så heller.. Skärp er nu..!". Jag hade verkligen panik över hur tråkig jag var ett tag... (Sen blev det ju inte bättre av att jag tar ett test på facebook, "How old are you really?", för att få svaret 40 år!!!)

Nu på sista tiden har det nog blivit bättre, har kunnat gå på krog och verkligen släppa loss men ändå har något av den lilla biten av den typiska 19-åringens beteende varit borta. Men IGÅR (eller mer i natt/i morse kanske...) så var beviset på att jag verkligen är 19 år ch orkar ha kul! Jag & Cessi var till Jakobstad för att prova på nattlivet där (vilket för övrigt var riktigt bra tyckte jag! Jeppis, we'll be back...) och kom hem runt halv åtta, när posten var färdigt utdelad, alla hundägare var ute på morgonpromenad, alla körde till jobbet och vi sa god natt istället för god morgon... Hahah, minns inte när jag senast har kommit hem så sent, har ju som sagt varit den som aldrig orkar va ut länge eller ge nåt efterfest en liten chans ens..! Men igår var kvällen som var en typisk 19-årings kväll ansåg jag! Full och glad, dansade hejdlöst, yrade med massa okänt folk, vräkte i mig nattmat, var på efterfest och diskuterade ivrigt med en fransk/norsk/finsk/svensk eller vad han nu va, kom hem 07.30 och vaknade runt 15.45.
Yes, the young and hopeless is back! ;)

Ikväll blir det påsk/födelsedagsfest på en villa först och sen åker väl jag och Meri in till stan och gör Fontana osäkert as usual! ;) Har känslan av att det kommer att bli en superkväll!!
Här e en låt som spelas ofta på Fontana och som jag har börjat gilla, Pitbull - I know you want me.




Glad påsk everyone! :D

Inga kommentarer: