tisdag 7 april 2009

Måndagens stora PLUS!

Bara en timme efter att jag vaknade, tittade ut genom fönstret med en djuuuup suck när jag såg regnet dränka Vasa torg så lyckades jag hitta måndagens guldkorn! När jag kör ut på motorvägen ser jag att... det står 120 istället för 100! Vägverket har ändrat från vinterhastighet till sommarhastighet!! Tjuhuu, jippii, hurraa! :D Så då körde man med plattan i mattan resten av vägen hem till Närpes! Haha :P

Det roliga med mig och min hastighets-uppfattning är att jag NÄSTAN alltid tänker: "Okej, man får ju inga böter om man kör 10% för fort av den tillåtna hastigheten, så då kör jag minst det, plus att jag kör 5 km fortare i tillägg så hinner jag nog sakta ner om jag ser polisen..." SÅÅÅ.. Det vill säga att på de finska motorvägarna kör jag 120+12+5=137 km/h. Full fart bara, hahah... Ja herregud, nog om mig och mitt galna körande, nu kommer väl alla i nejden som läser detta inte våga sig ut på vägen på ett tag...

Igår var annars en riktigt helskön chill-out-söndag. Vaknade runt 11, satt på FB ca. tre timmar, ringde och väckte Tom (för dom som inte vet vem Tom är så e det min nyaste bekantskap, en jättetrevlig, smart, rolig och supermusikalisk 24-åring), åkte till honom för att spela Guitar Hero och sjunga Singstar och sen dra några äkta sånger på akustisk gitarr. Sen hämtade vi Cessi, åkte till mig och lagade tortillas, så kom Olle(också en ny bekantskap) och så satt vi alla inbäddade i soffan och drack te, skrattade helt sjukt mycket åt roliga youtube-klipp och sjöng och spelade resten av kvällen! Otroligt skön söndag!
Jag tror jag har börjat lära mig att uppskatta veckans enda vilodag mer än förut när söndagar var den fruktade livet-är-skit-och-jag-vill-dö-dagen. Har kommit fram till att precis varenda dag blir till det du gör den till. It's all up to you :)

Idag har jag varit och lunchat med Lina (hon som jag skrev om i förra inlägget) och efter det fick jag följa med henne när hon skulle hålla dramatimmar för en gymnasiegrupp i K:stad. Alltid lika kul att friska upp teatersinnet!

Nu sitter jag hemma i Närpes och ska agera barnvakt. (OBS! Julienne korrigerar: UNGDOMSvakt faktiskt...) Hon e ju trots allt 13 hela bast..! Haha, vilken härlig ålder alltså... Så ikväll har vi faktiskt haft jättekul tillsammans och skapat ett nytt band "The Swinging Sisters" och Julle har spelat gitarr och jag har sjungit coverlåtar som: Öppna din dörr, Torn och Om du lämnade mig nu. Watch out, vi kanske blir framtidens "Bee Gees"! Haha, kanske inte riktigt så stort, men en liten trubadur e vi alltid! :)


Här kommer ett av de youtube-klipp vi höll på att skratta ihjäl oss åt i söndags och under det en akustisk version av Natalie Imbruglia - Torn.





Inga kommentarer: