tisdag 21 april 2009

Kråka.




Jag e hes som en kråka av värsta sort idag. Har helt plötsligt blivit sjuk. Jag väser, nyser, flåsar, snorar och det känns som hela halsen å lungorna rivs upp när jag hostar och jag är hes så jag knappt får fram ett ljud. I tillägg så tror jag att jag har feber. OCH att det blir värre till imorgon. Jag trodde kaaanske att jag skulle klara mig undan vårförkylningen som alla burit runt på, men icke. 
Men NU mina kära vänner måste vi ju se det positiva i det hela... De som behöver prata av sig får gärna komma upp på besök just nu så kan JAG för en gångs skull lyssna! ;)

Började annars fundera idag (när magen ropade efter mat och jag hade tömt skåpet på allt från 3-år-gamla tonfiskburkar till äckliga varma-koppen-påsar...) vad man skulle göra om man varken hade familj eller vänner de gånger man e sjuk. Jag menar, om du verkligen inte orkar/kan gå ut för att köpa dig mat (efter att du har knaprat den sista torra knäckebrödsbiten i dig), vad gör du då?  Svälter?.. Okej, till sist måste man väl klä på sig och gå ut och köpa nåt men det e ju egentligen den där "ompysslings-grejen" som är en del av att va sjuk tycker jag... Nån som passar upp en och nån som e där då man klagar över hur dåligt man mår. Tungt och trist för dom som inte har nån sån.
För i mitt nuvarande läge, ringde jag bara till Cecilia och snyftade lite och så vips kom hon med en stor portion spaghetti och köttfärssås hon hade gjort! Mums så gott och så uppskattat det var! :) Sen nu ikväll hade vi tjej-film-kväll och såg Love and other disasters och The Women. Båda filmerna var ok, men verkligen inga superfilmer. The women var väl lite bättre än Love-filmen och som titeln säger handlade den bara om kvinnor (surprise!) och i slutet av filmen kom jag och Cessi på att det inte hade varit en enda man med i filmen, inte ens en statist! Sjukt. Love and other disasters var helt yrig och huvudrollerna i filmen var helt efterblivna. MEN ett stort plus med filmen var att en totally stunning hot man var med i filmen, Santiago Cabrera. GUUD så SNYGG! Satt och suckade runt 103 gånger i filmen över att han inte bara kunde hoppa ut ut skärmen. Han spelade en man från argentina och pratade spanska. Och den där spanskan. So sexy! Tror jag måste lägga till ett till krav på min så-ska-min-drömman-va-lista.


"So send me a man from Argentina, to make me the happiest girl in the world..."

Till sist en av mina favoritsånger som jag alltid kommer att kunna lyssna på, i vilken sinnesstämning som helst. Den e  bra. 
Billy the Vision and the dancers - A man from Argentina


Inga kommentarer: