tisdag 14 april 2009

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet!

Ååh, härliga tider! Livet känns så mycket lättare och som en dans på rosor bara solen lyser med sin varma närvaro. Förstår inte hur man kan påverkas så starkt av vädret. T.ex. igår, när det var grått, regnigt och dimmigt var jag ut och sprang i skogen, lyssnade på gråtlåtar i stil med Braveheart theme, kände mig helt förstörd och det kändes som att hela världen var emot mig. Idag vaknade jag med samma humör när jag såg att det fortfarande var grått väder ute.
Men nu för att solen har varit framme några timmar känns det som jag flyter fram och hela världen älskar mig (haha, kanske inte heeela världen men.. ;P)!
De som bor i ett land som har sol varje dag hela året kan ju omöjligt vara ledsna nångång. Seriöst! Även fast du går ut med världens åskmoln surrandes övanför dig så kan solen iallafall trolla bort det och istället sätta ett leende på dina läppar! Åh, I just lööööv sunshine!

En annan sak jag funderade på idag är hur socialt det egentligen är att hälsa åt människor då du kör bil! Man tänker ju aldrig på det, men när du ser nån bekant (som du aldrig annars träffar så ofta...) i en mötande bil, tänker du ju alltid en liten stund på den personen (även fast det bara är en så kort tanke som "Oj, e de inte Kenneth som kommer där framme... Jo, här kommer Kenneth! Hej Kenneth!!*ivrigt vinkandes*".. Men då har du iallafall tillägnat en tanke åt den personen som du annars inte skulle gjort... Så det kan verkligen vara bra för ditt "sociala liv" att hälsa på folk när du kör bil har jag kommit fram till. Dessutom är det en trevlig gest som man gör alltför sällan och uppskattar alltför lite!

Idag har jag som vanligt inte gjort så många extraordinära prestationer. Vaknade tidigt, tittade ut genom fönstret, såg att det var dimmigt och grått ute, suckade djupt och kröp ner under täcket igen och läste ut senaste SOLO. Nytt försök med att orka stiga upp, åkte till farmor och farfar och överraskade dem med en kaka jag bakade häromdan, åkte hem igen och spelade piano en stund(kommer att bli framtidens Mozart känner jag på mig..), funderade på livets stora mysterium (kärleken), åkte till Niesby city och träffade Iréne, gick till Bjon och provade ut våra kläder till helgens modeshow vi ska va med i, klagade på att det inte finns någon bra uteservering i Niesby city, njöt av solen en stund (inte på en uteservering...), var och åt pizza (världens bästa pizza finns i närpes! Pizzeria Casa, you've never tasted anything like it before...), diskuterade livets stora mysterium men kom inte fram till nåt nytt som vanligt, körde hem Iréne och nu sitter jag här.
Snart ska jag åka och tvätta bilen, träffa Iréne igen och om solen fortfarande e uppe då ska vi till Teboils uteservering (jag sa ju att det inte fanns nå bra uteserveringar här!!) och smaka på vårens första ute-öl! Sen ska vi besöka Solarieöarna! (Vårens bästa semesterort, garanterat sol 24/7!)

Jepp, det var allt för idag. Avslutningsvis ska jag ge er ordentlig sommarfeelis med låten "Innan klockan slår" med Patrik Isaksson! (tyvärr inte så värst snygg bild på Isaksson men.. det e ju meningen att ni ska lyssna ;)..)

2 kommentarer:

Meri sa...

Låter som att du har att göra iallafall ;);)

Angående att hälsa på folk sku du måst flytt hitt ti bby :D går man ut och går så hälsar man på ALLA tom. turister osv. Så de blir många hej på en timmes promenad ;)
När man kör bil så får man ibland ont i handen av allt hälsande haha :D:D Och det är bara i bby..direkt man kommer ti replot så är de inte samma sak mera ;)

H. Meri som skriver årets längsta kommentar :D Pussss

Jennifer Adriana Ivars sa...

Hahahah "ibland får man ont i handen av allt hälsande"!! :D Måst no kom tide å upplev bby:s positiva å glada å hälsande karma tå! :D haha :D