tisdag 24 november 2009

10 liter svett...

...måste vara det minsta jag har svettats idag! Jag har aldrig fattat hur mycket en människa är kapabel till att svettas före jag började dansa här. Och det känns som det bara blir värre och värre för varje gång man tränar. Kom nyss hem och såg ut som jag hade hela vägen hem i ösregn typ. Men nåja, en gång hörde jag att ju mer vältränad man är desto mer svettas man, så jag får väl tro på det då antar jag, hehe.

Dagen började med jazzdans där vi håller på med en ny koreografi så det är skoj. Efter var det dags att öva vårt streetnummer inför julshowen, skönt när man äntligen börjar känna att man sätter koreografin! Det kommer att bli ett coolt nummer kan jag lova, svarta byxor + hoodie och vita sneakers + handskar. Uuh...
Efter hiphopen stannade jag kvar i skolan och gjorde en övning jag ska hålla på uppvärmningen på moderna dansklassen imorgon. När den var klar åkte jag till till ett mysigt kafé på Mariatorget och träffade Mistu. Vi flippade som vanligt ur och satt och skrattade så jag trodde jag skulle dö. Mistu tyckte att vi "i dessa kristider" skulle ställa oss på någon gata och han skulle spela gitarr och jag sjunga. "Bara som en kul grej" tycker han... Haha, eller så inte tycker jag. Hursomhelst, när vi hade överröstat hela kaféet med våra skratt så åkte vi hem till honom istället och spelade och sjöng vackra julsånger. Julstämningen på topp fortfarande!
Därifrån åkte jag direkt tillbaks till Balettakademien och dansade först något som kallades Feminine Vibe, en lite mer "girly & sassy" dansstil. Kul med lite ombyte jämfört med hiphopen där man typ alltid står med böjd rygg och dålig hållning typ, haha. Efter den klassen så fortsatte jag direkt med Hype, en hiphop stil som typ är väldigt "hoppig & hyperaktiv"... Tänk duracellkanin... Nästan. ;) Svårt och tungt som f... men jättekul! Trodde iallafall att jag skulle svettas bort, det bara droppade från ansiktet när jag tittade neråt. Sjukt. Nåja, skönt att känna att man gör något iallafall! 9 timmar intensiv dans totalt idag, inte illa om jag får säga det själv. Nu är jag helt död och vet knappt hur jag ska orka släpa fötterna till sängen but I'll give it a try. Puss & gonatt!

2 kommentarer:

Kalle sa...

Kör hårt Jenkis du är duktig! :D :D

Jennifer Adriana Ivars sa...

Tack Kalle!! :D