måndag 2 november 2009

Måndagsfilosofier

Måndagen den andra november. Tänk, idag är det den andra november. Man kan verkligen börja kalla det vinter nu. Bara snön som fattas.
Om exakt 29 dagar fyller jag 20 år, det är lilla jul och har redan gått ett år sedan jag var till Thailand där jag firade min 19-års dag. Detta år kommer jag att fira min födelsedag i Sthlm, vet inte riktigt hur jag känner about that. På ett sätt skulle jag helst ordnat världens megafest för alla vänner och bekanta här hemma i någon stor lokal med DJ och hela faderullan, eftersom det ändå är ens 20-års dag som man bara är med om en gång i hela sitt liv. Och mitt 30-års kalas kommer knappast ha lika mycket "ös"... Haha, hemskt att prata om ens 30-års dag, jag kan inte föreställa mig den dagen alltså.
20 år är ganska stort iallafall (dessutom är det en fin siffra också, 19 har jag aldrig riktigt gillat, inte 21 heller), tio år kvar till 30 då allvaret börjar och man "måste" bli seriös och lika många år jag redan levt kvar till så är jag vips 40 och då är livet slut känns det som just nu. (förlåt alla över 40, men jag också har mina ålderskriser fast jag bara är 19...) Därför måste man ta vara på livet här och nu och just idag! Har inte riiiktigt levt upp till det idag men... Ligger och slappar inomhus och har världens mysfeelis skulle helst vilja att hela huset var julpyntat och julmusik spelades i bakgrunden och att det var massa snö ute och mörkt med stjärnklar himmel. Åker tillbaks till Sthlm imorgon och kommer hem först nästa gång när det börjar lida mot jul. Myyyys. Nu ska jag försöka ta tag i denna dag och göra något av den! Ha en bra dag alla, kram!

Världens vackraste låt sådär by the way:


Den måste jag absolut lära mig att spela på piano!

Inga kommentarer: