fredag 13 november 2009

Den som oroar sig i förväg får lida två gånger...

Sitter och dricker mitt morgonte med kanelsmak och juldoft i vanlig ordning. Snart ska jag till skolan där vi idag ska ha teater och freestyle, kul! Vi har en gästlärare i locking nu, en ganska svår men rolig dansstil! Och läraren är så himla skön och rolig så timmarna blir givande hursomhelst!

Har funderat lite på kommande år efter att jag hade utvecklingssamtal med vår moderndanslärare. Jag sa åt henne att det finns så mycket jag vill göra i livet så jag har ingen aning om vad jag ska välja att göra nästa höst. Då svarade hon att hon hade haft exakt samma "problem", men man måste tänka att dansen är något du måste göra nu, inte om tio år. Alltså att jag måste syssla med det nu medan kroppen är som bäst i skick. Och det är ju sant, jag kan ju fortfarande göra massa andra saker som inte kräver lika mycket av kroppen då jag börjar närma mig 30 (hjääälp..!). Så det känns faktiskt lite som att jag borde hålla på med dans en stund till medan jag är inne på det och då skulle jag nästan behöva stanna här i Stockholm en stund till också eftersom jag ju redan håller på att bygga upp ett "dansnätverk" här. Mycket inom dansvärlden går ju ut på att ha kontakter o.s.v. så jag borde ta vara på det nu isåfall.
Svååårt. Jag har ju tänkt studera något på högre nivå också, men det är bara det då jag inte vill börja på någon 4-5 års utbildning som jag inte är 100% säker på, för att hoppa av känns bara dumt och onödigt och jag är en person som gära vill slutföra saker jag börjat på. Men som sagt, studera hinner jag väl. Och ännu är det ju nästan ett halvår tills jag måste börja bestämma mig angående nästa år. Usch, vad fort tiden rinner iväg...

Inga kommentarer: