torsdag 19 november 2009

High 5 to me!

Idag har det varit en bra dag (i jämförelse med igår då inget gick som jag ville, jag hatade allt och alla och allra helst ville köpa en enkelbiljett till månen...). Börjar bli lite trött på mitt schizofrena liv faktiskt. Ena dagen tjoar jag, anser att jag visst kan dansa lika bra som alla andra, människor runt mig är hur trevliga som helst och jag älskar livet och allt det har att erbjuda. Den andra dagen så är alla människor idioter, jag dansar som en full finne på finlandsfärjans dansgolv och vill bara lägga mig med täcket över huvudet, lyssna på Coldplay och låtsas att jag inte finns. Blir så arg på mig själv för jag vet att mitt humör går upp och ner hela tiden (precis som alla andras för den delen) och de dåliga dagarna borde man ju bara ta med en nypa salt istället för att flyga i taket som om världen höll på att gå under. Varför kan man inte bara ta dagen som den kommer, vara nöjd med den man är, se sina goda prestationer istället för sina brister och bara vara lycklig över nuet? Suck. Denna sak som kallas människan. Jag blir inte riktigt klok på den.

Hursomhelst, idag ger jag mig själv high five (det finns på riktigt ett danssteg i locking där man ger high five åt sig själv!) för att jag var och tog en spruta (nej inte för svininfluensan, ignorerar typ den) för hepatit A. I måndags när jag gick förbi en vaccinklinik kom jag plötsligt på att den första hepatitsprutan som jag tog i Norge för typ ett år sedan skulle man ju "uppdatera" med en till dos inom ett år! Så då letade jag upp mitt vaccinhäfte och såg att jag borde ha tagit den andra dosen senast för en månad sedan. Så idag gick jag in till kliniken, bara för att fråga om jag fortfarande kan ta den andra dosen. Men vips så sitter jag på en vit sjukhusbänk med blusen nerdragen. Hjälp, jag var absolut inte mentalt förberedd för det (lider av en liiiiiten sprutskräck) men det gick bra, snabbt och kändes absolut ingenting! Så nu är jag jättestolt över mig själv. Tycker faktiskt jag skulle varit värd en liten leksak...

Inga kommentarer: