måndag 30 november 2009

Drottninggatan upp, drottninggatan ner...

Puh! Äntligen hemma efter en tung dag på stan (med massa shoppinggalna finnar, ca. 70% av det jag har hört på stan idag har varit på finska!). Har sprungit runt i alla möjliga affärer för att hitta kläder till dansshowen nästa vecka men nu har jag äntligen allt fixat! En svart basker(?!), en rödvit-randig tröja och knästrumpor (dom måste matcha till lockingnumret). Och ännu till det ett par hängslen, haha! Har en känsla av att man kommer att vara sååå snygg... Så alltså, om ni råkar vara i Sthlm nästa veckas måndag eller tisdag (7:e + 8:e december), eller annars vill ta en impulsresa hit så kom och titta på vår show på Balettakademien kl. 19.00 båda dagarna! Det är ju inte bara vi som ska dansa (vi har bara två ynka nummer) utan alla linjer på skolan uppträder också. En superbra dansshow helt enkelt! :)

Jahapp, min sista dag som 19-åring då. Skulle ju behöva fira min sista dag som ung och naiv (nog för att jag vissa dagar känner att den tiden då man var ung och naiv redan är förbi, nu är man bara tråkig, ansvarstagande och seriös typ), men jag vet inte riktigt hur jag ska fira den. Dra en brutal fjortisfylla och skämma ut sig totalt kanske? Men då det är måndag idag, fan. Hörde ni? Det är den seriösa 28-åringen inom mig talar... Eller kanske försöka köpa ut sprit på Systembolaget? Men då finns det ju förstås risk för att jag inte behöver visa leg och då skulle det kännas helt onödigt. Hm, kanske någon av er har något bra tips vad jag kan göra före jag på riktigt träder in i vuxenvärlden? (18 var ju ändå inte så vuxet...)

Inga kommentarer: