fredag 6 november 2009

Some people think I'm bonkers, but I just think I'm free

Sitter och roar mig denna fredagskväll med att titta på gamla När-tv (lokal-tv kanal i Närpes för den som ej visste) klipp från typ 2007. Och vilka minnen säger jag bara!! Synd att man inte kan ladda ner klippen, annars skulle jag bjudit på ett av dom här men man kan se gamla avsnitt hur många gånger som helst på porten.fi.
Hur många gånger man egentligen har varit med i vår kära lokal-tvs onsdagssändningar kan man ju få fundera. Och sådär annars bara varit med i allt i inom Närpes kulturliv för den delen... Alla möjliga klipp hittade jag där jag var med, allt från när jag blev vald till Fröken Tomat en gång i tiden, när jag var konferencier på en julöppning och till all medverkan i alla möjliga drilluppträdanden och shower, revyer och t.o.m. när jag sommarjobbade med att packa tomater på Närpes Grönsaker! Dessutom hade jag ju gjort ett eget program till När-tv också, det var jätteroligt minns jag.
De flesta klipp jag har tittat på ikväll är inspelade under vintern/jultid, så just nu lyssnar jag på julsånger och har världens julfeelis! Vissa år är jag panik över att jag aldrig får någon julstämning men nu är det  herregud bara sjätte november och jag sprudlar redan av överskott på julstämning! Meri, jag tror vi snart får börja julpynta. Jag har redan börjat med att tända massa röda ljus i lägenheten.

Dagens i-land problem är om jag verkligen ska orka ta det lugnt en hel helg (för det borde jag verkligen p.g.a. höstlovets sjukt hårda festande...Onsdag, fredag, lördag, tisdag, onsdag, fredag, lördag = slut i kropp och själ) eller om jag ska gå och se Paul van Dyk som spelar på Münchenbryggeriet imorgon kväll. Beslutsångest och moralkval. 



Inga kommentarer: