tisdag 17 november 2009

Statist, javisst!

Orsaken till varför jag var pirrig igår var för att jag skulle och var statist i en Ica-reklamfilm idag! Jag registrerade mig på en statistsida för ungefär en vecka sedan och igår ringde en kvinna från ett produktionsbolag och frågade om jag kunde medverka som statist i en Ica-reklam idag. Jag tackade såklart ja, så idag har jag "extraknäckt" lite kan vi säga eftersom jag fick hyfsat betalt för det ynkliga jobb jag gjorde. Leka handlande kund och gå fram och tillbaks vid en hylla var inte direkt det svåraste jobb man kan tänka sig. Det enda som var lite tungt var att vi måste stå i en kokhet studio (ni som har varit i en liten studio förr vet vad jag pratar om) iklädd varma vinterkläder! Höll på att få värmeslag typ...
Jag hälsade glatt på Stig (farbrorn i reklamen) och frågade Sebastian (han med mustaschen)om vägen ut då jag hade gått vilse i källaren och inte hittade ut, haha. Tyvärr var inte Ulf (Paul Tilly) där och inte Jerry heller... Det var ju lite tråkigt men med tanke på att det här ska sändas i februari så kanske de har bytt ut Jerry och Ulf inte råkade vara med i just den där reklamen. Får bara hoppas på att man klipps med i den riktiga reklamen nu då, eftersom det ju var andra statister som gick i bakgrunden också. Hursomhelst var det en kul grej och upplevelse och att man fick lite "snabba cash" tackade man ju inte heller nej till!

Jag med ett stressigt filmteam i bakgrunden...
(och Stig längst till vänster på bilden!)

Svårt att förstå hur många personer det är som står runt och bakom kameran när man endast ser skådespelarna i tv-rutan...