lördag 14 november 2009

Lördagen den 14:e

Pasta Carbonara har jag härmed utnämnt till min nya favoriträtt, idag har jag ätit det två gånger. Och ca. 12 gånger totalt den här veckan. Nu när jag äntligen kommit igång med matlagandet så har jag kommit på den briljanta idéen att laga världens största portion med pasta och så äter jag det tills det tar slut och så lagar jag nytt igen! Smart va?! Haha, och ännu har jag inte tröttnat på det, nu kan jag ju alla ingredienser utantill och snart är jag proffskock på köpet (på pasta carbonara iallafall...)!

Idag har jag bara varit hemma men ändå fått en hel del gjort. Packat ur min resväska (som vanligtvis brukar stå o-urpackad åtminstone två månader), tvättat ca. tjugo kilo tvätt, fått städinfall och plockat undan massa grejer i lägenheten som har behövts plockats undan för längesen. Så det fick bli en liten städlördag det här då.

Igår hade vi såklart jättekul som vanligt och Adam Tensta rockade fett! Fasching var en ganska liten men mysig klubb där de spelade hiphopmusik. Det kändes som man var på värsta klubben i New York typ! Det är så roligt när man är öppen som människa och gillar att prova på nya saker tycker jag. Än att man bara går till det samma vanliga stället, dricker den samma vanliga drinken och träffar det samma vanliga ragget . Men ikväll ska vi möta både gamla samt nya ansikten! Anna & Mikkis inflyttningsfest står på kvällens schema, kul!

Jag förstår fortfarande inte mig på min jul/vinterfiilis. Jag går runt och drömmer om vacker gnistrande snö, varma och färska julstjärnor, granbarrens underbara doft och om att få promenera i knarrande snö under den isblåa stjärnhimlen.
I år måste jag åka till Lappland. Det är bara så. Fast jag inte är något stort fan av varken skidåkning eller snowboard så vill jag bara åka dit och njuta av de vackra vita landskapen (och kanske för att träffa jultomten om jag vågar).


Oh my. Bara titta på den här bilden nedanför.
Hur vacker får en värld vara egentligen?
Jag skulle göra vadsomhelst för att kunna teleportera mig dit just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

inte lite enformigt och ohälsosamt med samma maträtt 12 gånger?