tisdag 10 november 2009

Händelserik helg!

Livet flyter på som vanligt. Helgen var en riktig "kymppis-helg", som man skulle kallat det hemma i Vasa. I fredags var jag ensam hemma och bara tog det lugnt. Lyssnade på skön musik, slösurfade och drack två glas vin samtidigt som jag kände mig väldigt vuxen och mogen för min ålder (jag är fortfarande bara lammköttsålder-19 år! Exakt 20 dagar kvar tills jag fyller 20 nu...) för att sysselsätta mig med det en fredag kväll. Men å andra sidan är det faktiskt väldigt skönt att bara göra det någongång också, de gånger man känner för det.

I lördags kom nyinflyttade Sara & Cami på förfest till oss, och här satt vi tills vi tog tunnelbanan till Münchenbryggeriet, där Paul van Dyk skulle spela. Konserten var helt grym (vilket man ju i och för sig visste redan innan vi åkte dit) med sjukt bra musik och massa taggade och dansglada (om de gick på något annat än endast alkohol? Det kan man ju få fundera...) människor i en stor lokal med hundratals blinkande epilepsilampor. Fiilisen var på topp kan jag lugnt säga! Paul van Dyk var verkligen en grym DJ! Och om jag inte förr vetat vad ett rave är (jag tänker tillbaks på Fucking Åmål-filmen, där Elin ville på rave och jag inte var riktig säker på vad det var), så vet jag det nu iallafall! Vi dansade, drack och träffade flummiga (och trevliga) människor hela natten lång. Efter det blev det (surprise!) ett (dock litet och lugnt) efterfest! På söndagen vaknade jag halv fem (HALV FEM!!! Hallå?! Jag börjar seriöst tro att jag är släkt med sömngångaren som kan sova hur länge som helst) av att Meri sa: "Jennifer, klockan är halv fem och vi ska på Winnerbäck konsert om typ 2 timmar", så upp och hoppa och vi gjorde oss i ordning och taggade till Winnerbäck musik inför kvällens konsert. Väl framme vid tunnelbanestationen vid Globen så ser vi affischer där det står "Lars Winnerbäck konsert 8/11 inställd. Ny konsert 14/12"... Vi förstod ingenting och trodde det hela var ett skämt, men väl framme vid arenan står det någon funktionär och bekräftar att Winnerbäck har ställt in konserten p.g.a. att någon i bandet var sjuk. Då stod man där laddad till 100% och gjort sig i ordning och stressat iväg för att få bli mött av det här. Kuuuuuul. Hursomhelst fanns det en liten ljusglimt i mörket, en journalist från Expressen kom fram och frågade om hon kunde få ställa några frågor av oss angående den inställda konserten, och javisst! Så i gårdagens Expressen var jag och Meri med på en (ganska liten men iallafall!) bild där vi beklagar oss lite över den inställda konserten! Yes, mina första steg in i b-kändis världen!!! (tyvärr ingen bild på internet) 


För att iallafall få något ut av söndagen så bestämde vi oss för att gå på bio och vi såg filmen Trubbel i paradiset, vilken jag rekommenderar varmt för de som gillar komedier! Snäppet mindre kul än min favorit The ugly truth men ändå überrolig! En av de roligaste filmer jag sett på länge.
Igår såg vi en skräckfilm, Paranormal Activity, och den är däremot inte en film jag rekommenderar. Förstår absolut inte hur alla tidningar har kunnat recensera den till "en av årets kusligaste filmer". Jag som annars är jätterädd av mig och knappt klarar av The Shining utan för att drömma mardrömmar fem år efter, så tyckte att Paranormal Activity var en långutdragen, overklig och tråkig film som bara blev störande i längden p.g.a. att den hela tiden var filmad med "handkamera" och skådisarna var som tagna ur Sibirien.
Så nej, ni behöver alltså inte ödsla tid på att se Paranormal Activity, men däremot Trubbel i paradiset eller Couples retreat som den heter på engelska!


Här är dagens sköna houselåt:

Inga kommentarer: