söndag 29 november 2009

Nu har vi jul här i vårt hus





Första advent idag då. Det firar jag med att äta juleskum, pepparkakor och dricka julmust. Kom just hem från en verkligt flummig en-timmes-shoppingrunda i mataffären och det resulterade i endast impulsköp såsom: 2 apelsiner (fast jag redan hade två här hemma och var medveten om det också), en Vesuvio-pizza (har aldrig köpt eller ätit den smaken på pizza förut), en påse juleskum (som jag egentligen inte alls var sugen på och mår illa av just nu), en flaska julmust (som jag nästan druckit upp redan) och 5 skivor rökt skinka för 20 kr som högst troligen är de snabbast försvunna 20 kronorna hittills i mitt liv.

Kanske man inte riktigt är 100% i skick ännu från gårdagen har jag känslan av just nu... Jag och Meri drog en diskret walk of shame idag när vi kom hem från en efterfest runt ett-tiden idag. Igår var vi bjudna på en fest på en kompis jobbkontor (don't ask varför han hade fest på kontoret, men det var en fin "lounge" där vi höll till så det funkade riktigt bra faktiskt!). Kul att träffa nya människor och det blev t.o.m. en liten reunion med kompisar som vi hade haft te-party med en gång i tiden, haha. Efter festen var slut var vi (surprise!) inte nöjda fast klockan började närma sig fem, så vi satte oss helt enkelt i en taxi och åkte via Max där jag åt världens godaste hamburgare (Frisco bacon&cheese, jag har sett reklam för den flera gånger och redan då känt på mig att den skulle vara god så nu är det nog så att McDonalds får slänga sig i väggen för alltid denna gång..). Efter det fortsatte taxifärden till Sundbyberg på något yrigt efterfest med våra te-partyvänner + Sara från min klass som också var med. Somnade där runt sju-tiden kanske och kom som sagt hem idag med raska steg och blicken ner i marken, jag hatar verkligen att gå hem i festkläder en söndag när alla andra fräscha friskusar är ute och joggar och dylikt. Känns verkligen kul när det känns som alla tittar på en och hånflinar... Men som tur är var vi ju två idag så då känns det bättre med lite "stöd", haha.

Nu sitter jag & Meri och söndagsmyser och jag tror jag borde ta en snabb powernap så jag kommer tillbaks verkligheten. Senare ikväll ska jag träffa Lisa och vi ska till Gamla Stan och kolla på julskyltningar. Mysigt!

Bara 2 dagar kvar nu tills mina "ung och naiv-år" officiellt är över! Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Inga kommentarer: