måndag 20 juli 2009

Lägenhetssökande = JOBBIGT

Sitter och letar febrilt efter nån passlig lägenhet i Sthlm city. Börjar få lite smått panik nu eftersom det endast är en månad kvar tills skolan börjar och jag måste ha en lägenhet fixad tills det. Fattar inte hur svårt det egentligen kan va?! Fastän man e liiiite kräsen och inte direkt vill ta vadsomhelst varsomhelst tycker jag att det borde finnas fler alternativ än 2 st nya annonser per dag. Och idag är jag extra irriterad eftersom jag igår såg en annons på blocket om en liten men fin (stilen helt i min smak) 1:a i centrum, som t.o.m. hade balkong(!!) och jag hann bara ringa till mamma & pappa för att höra vad de tyckte om den, sen var annonsen *POFF* helt borta..! Åååh, den lägenheten var helt perfekt! Fanfanfan. Nåja, kanske den helt enkelt inte var så perfekt som jag trodde den var eftersom ödet inte ansåg att jag borde ha den. Så nu blir det istället att surfa runt (utan resultat som vanligt) på olika bostadssidor och leta efter någon ny lägenhet som faller en i smaken. Och denna gång är det tydligen att på sekunden bara skicka iväg ett mail; 
"JAG SKA HA DEN!!!".

Inga kommentarer: