söndag 5 juli 2009

Lycklig över nuet

Nu tänker jag skriva ett sånt blogginlägg som jag vanligtvis brukar sucka åt (iallafall om varenda inlägg skrivs i samma stil). Och nej, jag har varken blivit frälst eller kär måste jag börja med att säga, utan nu känner jag bara för att skriva om hur underbart livet kan vara ibland! Vet inte hur jag helt plötsligt kommit in i en "Var-glad-för-allt-positivt-runt-dig-och-skit-i-det-dåliga-period", men helt plöstligt har jag börjat komma på mig själv med att ha ett stort smile på läpparna tänkandes; "Tänk hur sjukt lycklig jag är som får vara med om det här!". Jag har tydligen lärt mig på sista tiden att uppskatta alla småa saker som t.ex. att mer ofta tänka på att uppskatta mina underbara vänner som det är så skönt att bara kunna hänga med och va 100% dig själv med. Och just nu är jag också till min stora förvåning (brukar nästan alltid vara något av de följande alternativen) varken lyckligt eller olyckligt kär, utan bara trivs i situationen som den är nu. I tillägg känner jag mig fortfarande så innerligt lycklig och glad för att jag kom in på Balettakademien dit jag allra helst ville komma in till hösten och är på samma gång superexcited över att flytta till Stockholm! Det finns så många saker i mitt liv som jag glädjs åt just nu. Och de få dåliga saker bryr jag mig ovanligt lite i. Det är inte ofta man är nöjd bara över att vara och göra det du gör just nu, så nu ska jag passa på att njuta! Haha, det blev nog ett lite töntigt inlägg det här som jag trodde redan före jag började skriva, men äh, nu är det min tur att vara lycklig!

Idag har jag t.o.m. kunnat lyssna på lugn akustisk musik utan att bli deppig som man oftast brukar bli av sån typ av musik, men som sagt istället har jag varit töntigt harmonisk och haft skön feelis när jag lyssnat på låtarna. Här är en av dem:

3 kommentarer:

Josefin sa...

Jag e SÅÅÅ glad fö din skull Jen-gumman!!!!!! :) <3

Lina Teir sa...

Sjölv tycker ja e je mytjy töntåtan ti va sur än ti va glad... ;)

0008 sa...

Glömde kommentera sist jag var inne men fan vad roligt att du kom in! :):) Tycks som att halva klassen vår flyr till Sthlm, haha. Kanske vi ses nåt där senare i höst (in case undertecknad hittar jobb o kan säga upp sig!). Kram!