torsdag 16 juli 2009

Playa del Yyteri






Då var det slut på det lilla nöjet! Kom hem från Yyteri (Björneborg om det är någon som inte vet var det är...) igår runt 5-tiden och jobbade åt pappa resten av kvällen typ.  Hann åka Niesby runt några varv senare på kvällen. också. Det är verkligen kul att vara i Närpes på sommaren, staden är verkligen "full" av liv då (nästan iallafall...)! Alltså inte att det e massa happenings hela tiden men alltid massa människor som e ut och kör, går, cyklar eller bara sitter och tar det lugnt. Om vår kära stad alltid skulle vara lika mysig som nu på sommaren... 

Idag har jag också jobbat åt pappa och ska hjälpa honom lite senare ikväll också. Efter det hoppas jag att man skulle få med sig något trevligt sällskap på en någonstans i solnedgången... ;) Man måste ju passa på nu när det e så fint väder! 

Yyteri var hursomhelst toppen! Vi hade ju otroligt tur med vädret och låg och solade på stranden hela tisdagen då vi kom dit. Tror jag och Nathali gick från stranden först runt åtta på kvällen. Riktiga strandlejon (feminina uttrycket för strandlejon?) är vi allt! Sen hade vi en riktig skön kväll med mumsig grillmat, kalla öl, fräscha cider och massa prat och intressanta diskussioner! För ovanlighetens skull blev det en riktig chill och avkopplande kväll med sömnen som kom redan runt 1-tiden..! Inte den typiska utekvällen direkt (huvudet fullt, dansa och yra på hela kvällen och vara allmänt urspårad). Jag satt typ mest tyst (tro det eller ej...) och var sentimental och bara njöt av livet helt enkelt! Man måste lära sig att uppskatta flera såna stunder, dom e guld värda!
Nästa dag var det väckning kl. 9 (!!!), men inte mig emot när vi hade lagt oss så tidigt kvällen före! Vi gick ner till stranden och där låg vi och stekte hela dagen tills jag måste åka hem för att jobba. 

By the way vet jag inte vad jag har fått för kreativ sida på sistone. Jag berättade kanske om när jag brände en cd-skiva med endast finsk musik på, skrev en tillhörande personlig låtlista och skrev (jag t.o.m. rimmade!) ett finskt vykort (med två feta bastande kvinnor på...) och sände iväg det till Kalle i Norge! Gissa om han blev glad!! Världens surprise! Och nu igår var det hans födelsedag och istället för att skicka ett vykort/ringa så spelade jag in ett webcam-klipp där jag sjöng ja-må-han-leva för full hals och sände en liten gratulationshälsning LIVE! Haha, förstår inte var jag får alla kreativa idéer från nuförtiden..! Nåmen, det är ju väldigt uppskattat så jag ska väl inte klaga på min kreativitet! 

Inga kommentarer: