torsdag 9 juli 2009

Liskojen yö

I natt hade jag något som kallas "Liskojen yö" - eller direktöversatt till svenska "Ödlornas natt". Det betyder att du har en natt (oftast när du råkar att vara sjuk med hög feber, har världens krapula eller liknande) då du yrar en massa i sömnen. Pratar, ropar, skrattar, är upp och går och yrar helt enkelt. I natt (eller det blir mer morgon...) vaknade jag kanske 15 gånger och varje gång trodde jag att någon låg bredvid för jag drog alltid snabbt upp täcket om det hade halkat av och ibland hörde jag mig t.o.m. svara högt på en fråga jag trodde hade blivit ställd. Eller jag drömde på samma gång jag var vaken liksom, men svarade med "äkta" ljud. Och då vaknar man ju alltid till och fattar att man bara yrar i nattmössan. Men nåja, så såg nu min natt mellan 4.30 - 6.30 ut om någon bryr sig! Kanske det finns någon fler som har något underhållande yr-i-nattmössan-minne att dela med sig åt mig denna gråa och annars tråkiga torsdag? ;)

Haha, insåg just att det här inlägget blev lika yrigt som min natt! Nåja, stor skillnad.

3 kommentarer:

Lina Teir sa...

Jag tycker ju att min lillasysters prat i sömnen när hon var sådär runt 7, en gång i december var ganska roligt:

"Nä! Jultomtin får it ta me!!!" :D

International Man sa...

googlade liskojen yö o hittade din blogg.. guess what im going through tonight!

Jennifer Adriana Ivars sa...

Hehe, aldrig kul med dom nätterna... Hoppas du överlevde ;) Och hur visste du att det kallas liskojen yö förresten?? :D