söndag 25 oktober 2009

Feeling the moment

Konstigt hur du kan känna ett så stort lugn inom dig när du är hemma. Här är allt bekvämt och avslappnat och du kan det här. När jag nyss kokade tevatten på spisen doftade spisplattan exakt som den alltid har gjort. När jag cyklade till farmor och farfar i förrgår kändes den kalla friska vinden mot kinden exakt som den alltid har gjort. När jag går hemma på vårt parkettgolv låter fotstegen mot golvet exakt som de alltid har gjort. Det är något skönt och tryggt med att veta vad man får. På samma gång som jag tycker det är en av världens pirrigaste känslor att åka till en plats jag aldrig varit på förut, göra något jag aldrig gjort förut eller träffa människor jag aldrig mött förut så är det ändå en av världens skönaste känslor att någon gång emellanåt veta vad jag har att vänta mig.

Vaknade redan kl. 12 idag och efter det har jag bara legat i sängen, slösurfat och tittat på youtube-klipp om fallskärmshoppning och drömt om den dag jag vågar göra det. Nu har jag förflyttat mig till soffan och ligger här med en kopp vaniljte och har tänt massa ljus. Harmonisk stämning och feelis för att vara en söndag måste jag säga. Känner för att gå ut på en promenad med Regina Spektor i hörlurarna och dansa med alla gula och röda höstlöv. Typ.

Inga kommentarer: