söndag 25 oktober 2009

She's nothing like a girl you've ever seen before

Gårdagen var riktigt kul, både dag, kväll och natt (morgonen sov jag tyvärr bort). På dagen färgade och klippte mamma mitt hår så det fick nytt liv! Och jag blev (som vanligt) jättenöjd. Man skulle ju kunna tänka att eftersom det är fritt fram för mig att gråta, ropa och bli arg på ens egen mamma som frisör skulle jag göra det hela tiden, men sanningen är att jag har inte varit missnöjd en enda gång! Så tur är att man har en mamma till frisör (en väldigt duktig en dessutom!). Mammsen lät inspirationen flöda igår och klippte en halvlång, lite stripig pannlugg och klippte upp lite av håret längst fram men lämnade resten långt och rakt. Sen blev det några solblekta och guldiga slingor som gjorde att mitt hår åter igen ser levande och skimrande ut! Man kan säga att det blev lite mot en rufsig rockfrisyr! Me like very, very much! Dom hade fått in en hel serie hårprodukter av coola märket Tigi också, så då skulle jag få prova schampoo och balsam som hette "Dumb Blonde", fyndigt namn va? Det doftar himmelskt och högst troligen fungerar det lika bra.





På kvällen styrde jag kosan mot Vasas nightife och gick ut tillsammans med min sötnos Elisa som jag saknat ända sen jag lämnade henne på bryggan i Kaskö en varm sommardag för ca. två månader sedan. Vi hade jättekul och hann uppdatera varann om allt som har hänt i varandras liv sedan sist vi sågs. Fontana var också helt ok, lite väääl fullproppat med folk bara... Minns inte när jag senast varit där och det har varit sådär mycket folk. Men det var roligt att träffa många bekanta och jag hade också turen att min favorit DJ var där och spelade så jag fick ge honom min önskelista på låtar han ska spela nästa helg, hehe! Sedan när klockan blev mot halv fem (de hade öppet en timme extra p.g.a. vintertidsändringen, jippii!) traskade jag hemåt och satte och fyllepratade med människor på facebook-chatten en stund, tinade upp en hot amigo (fråga inte mig vem som har stoppat korv i frysen...), åt den, lyssnade på lite Lars Winnerbäck, tittade på folk som ramlade fram och tillbaka å torget och kröp sedan ner i min sköna säng.


Idag har jag som sagt inte gjort mycket annat än flyttat mig från sängen till soffan, till köket för att koka lite te och tillbaks till soffan igen. Och nu sitter jag här i mörkret med några tända ljus. Men nu tänkte jag faktiskt göra denna söndag ännu mysigare och ta ett varmt skönt bubbelbad och efter det ska jag till Tom och se på film och kanske spela lite gitarr. Kan det bli en mer perfekt söndag alltså?


Inga kommentarer: