måndag 5 oktober 2009

Morgonstund har guld i mun


Jag här noterat att jag fått en liten ovana, eller tja, om det är en sådan grym ovana vet jag inte, vi kan nog lika bra kalla det för vana. Varje morgon stiger jag med flit upp en halvtimme tidigare för att kunna sitta framför datorn i pyjamas med mina björntofflor och kolla facebook, läsa bloggar, läsa tidningar, dricka mitt morgonkaffe och tugga min frukost i min egen takt. På samma gång som det känns dumt att slösa bort tid av sin skönhetssömn så njuter jag ändå av att bara få sitta och koppla av en stund och börja dagen med lugn och ro. Minus är förstås de gånger (men ändå överraskande få gånger!) man inte kan slita sig lika lätt och får stressa med allt annat man har att göra på morgonen.

Hursomhelst, idag går mina tankar till sommaren (kan någon snälla hitta spola-tibaks-knappen?!) och att jag helst av allt vill hem till min bil (Lilla svarten som farfar en gång döpte den till), åka ut och köra på en lång raksträcka med låtar som den här på högsta volym. Med risk för att låta pojktöntig nu, men jag njuter och älskar varenda sekund av att få göra det. När andra sätter sig på yogamattan för att meditera, åker jag ut med bilen för att få rensa tankarna. Och jag har faktiskt känslan av att jag är inte ensam som tycker det..!

1 kommentar:

Josefin sa...

då har vi samma morgonvana :) saknar dig!!!