tisdag 6 oktober 2009

Music & Memories

Musik kan få mig att minnas så många saker, känslor, tillfällen och upplevelser som annars skulle vara totalt raderade ur mitt otroligt korta och dåliga minne.
Något som är speciellt är att jag ofta kommer på mig att förknippa många låtar med ställen, personer och känslor som hände i Norge. Lite skumt att jag verkar ha så starka minnen till musiken därifrån jämfört med vad jag har t.ex. i Finland där jag ju ändå har bott 18 av 19 år. Antingen måste jag har lyssnat på extra mycket musik i Norge eller så var det helt enkelt för att det hände så mycket där hela tiden och jag gick igenom så många olika starka känslor där på lite mindre än ett år så därför minns jag så mycket därifrån. Eller så var året i Norge helt enkelt ett starkare minnas-till-musiken-år för mig.
Jag har hur många låtar som helst som påminner mig om saker i Norge, men denna lyssnade jag ofta på, speciellt när vi körde genom hela landet varenda söndag. För övrigt en fantastiskt bra låt. Har inte hört den sedan typ ett år tillbaka men minnen kommer tillbaks snabbare än blixten.




Ett väldigt bra minne från Norge är min goda vän Lisa som jag fortfarande har bra kontakt med. Hon har nyss flyttat hit och ikväll ska jag äntligen få träffa henne igen! Ska bli jättekul att se henne, det var mer än ett halvår sen vi sist sågs! Hon var ju min teamledare (före jag tog över teamet, hehe) och hon var egentligen min första "bästa vän" i Norge. Jag minns alla bus vi hittade på, alla uteserveringar vi satt på tills solen hade gått ner, våra söndagar i bilen då vi alltid skulle åka tillsammans, hur ledsen jag var när hon skulle sluta, våra dagar tillsammans ute på stand då vi brukade smita hem tidigare, den gången massa får hade stoppat av hela vägen och vi höll på att dö av skratt, nätterna vi brukade sitta ute på trappan och prata ända tills alla våra cigaretter hade tagit slut. Minnen är det bästa du har och som ingen någonsin kan ta ifrån dig så ta väl vara på dom!


Fascinerad nykomling till Norge


Vackra Bergen


Ett av fåren som blockerade vägen


Var det inte någon som sa att man måste få vara ung och dum för att bli gammal och vis...?

Jag & Lisa!

Inga kommentarer: