tisdag 20 oktober 2009

It's all about ambition


Jag har precis kommit hem från en extra ambitiös dag i skolan. Idag har det varit en dag då jag verkligen har gett allt! Skönt med sådana dagar.

Dagen började med jazzdans och vi håller på att lära oss en ny koreografi till låten purple rain. Enkelt och skönt att dansa med full inlevelse åt en sådan känsloladdad låt.
Eftersom vi denna vecka har en så kallad specialvecka, hade vi balett istället för street idag! Min första balettklass någonsin! Det var... tja, väääldigt mycket långsammare än vanligt kan man säga! Men intressant iallafall och man kände att det var mycket teknik som man annars inte tänker på som vi använde oss av och tränade idag. Utåtvridning hit, lyft benet ännu högre dit...
Igår hade vi kostrådgivning där vi lärde oss massor om motivation, återhämtning och kost. Om det funkar i praktiken är en annan sak... Imorgon ska vi ha modern dans och improvisation. Och i övermorgon ligger jag hemma i världens skönaste säng! Can't wait!

Efter skolan idag bokade jag en danssal för mig själv och övade på piruetter så jag knappt kunde gå och se rakt halvtimmen efter. Så jäkla svårt att hålla blicken på en och samma plats hela tiden och snurra huvudet snabbt som bara den för att inte bli yr (som sagt lyckades jag inte så bra med det idag).
Dessutom för att vara extra duktig inför mina slöa och ohälsosamma kommande två veckor gjorde jag typ 1000 situps och armhävningar! Och så spelade jag piano såklart. Det gör jag nästan varje dag efter skolan, inte för att jag kan fler låtar än ca. tre stycken, men jag älskar verkligen de vackra ljuden som kommer ur ett piano! Skulle verkligen vilja lära mig att spela piano ordentligt.
Dessutom har vi haft rytmlektioner på fredagarna där vi har lärt oss "notgrunderna" och spelat på bongotrummor eller vad dom nu kallas, vilket jag också tyckt har varit jättekul! Känt mig som världens coolaste trummis typ! (om man bortser från bongotrummorna då...) Jepp, antingen ska jag bli trum- eller pianoproffs!

Det som förvånar mig mest nu inför min hemresa är att jag (varning för att de här kan låta farligt likt töntig-träningsnarkoman-som-alltid-uppdaterar-sina-fb-statusar-med-sitt-senaste-träningspass!) inte riktigt vet hur jag ska klara mig att ta det lugnt i två veckor! Allt dansande har gått bra och varit så kul på sistone så nu känns det som jag verkligen kommer att sakna att röra på mig under mina två veckor hemma(ordentligt! 30-minuters skogspromenad räknas inte)! Menmen, jag ska väl inte säga något ännu, när jag kommer tillbaka gråter jag väl blod, svett och tårar.


Inga kommentarer: