torsdag 14 maj 2009

En skön dag på stan!


Idag har jag varit på kaffe till Wayne's med Meri och efter det på lunchdate med Josefin! Vi var på salladsbuffé till Fondis och bojkottade blåsvädret och satt ute och låtsades ha det varmt och skönt iallafall! Sen bytte vi ställe till Görans och satt där en stund och efter det gick vi till H&M där jag hittade en jättefin ljusblå jeansklänning!  

Sen gick vi runt till ca. fem kosmetikaaffärer i stan för att försöka se om de hade kvar något exemplar av Diors foundation Pure Light, men utan resultat. :/ Det har varit världens bästa foundation med härlig färg och lätt och tunn konsistens, perfekt nu till sommaren! Därför förstår jag inte varför de slutat tillverka den? Nåja, jakten på the perfect foundation continues.  Någon som har bra tips på någon bra foundation?




Efter det gick vi till Kicks där hittade jag ett och annat. Ett superfräscht rosa nagellack från OPIs nya kollektion South Beach och Josefin sa att Kicks ögonfransböjare var bra så den köpte jag också. Sen hittade jag en ny intressant mascara från Fiberwig, som tydligen är jättepopulär i både Japan (?) och Sverige och har fått jättebra kritik! Ska tydligen vara bättre än Max factors False Lash Effect som jag har just nu och tycker är den bästa hittills! Blir spännande att se om den slår Max factor! Ska skriva vad jag tyckte om Fiberwigs mascara senare när jag provat den. Förhoppningsvis får jag Vasas (och Närpes...) längsta och finaste ögonfransar med min nya ögonfransböjare och mascara!


"Japanska Imju Fiberwig mascara bygger på den senaste tubteknologin. Två typer av tunna nylonfibrer försluter sig runt ögonfransarna och bygger upp och förlänger dem. Fransarna blir längre och längre för varje applicering utan att klumpa och smula och tas enkelt bort med varmt vatten."




Färg: Feelin' Hot-Hot-Hot!



Men nu måste jag börja åka hem till tomatriket, ska vara barn- (eller ungdoms som Julienne föredrar att kalla det...) och växthusvakt! Igår visade pappa mig allt från att läsa av alla CO2- och pHvärden till hur man startar igång en stor oljepanna, ska bli intressant att se hur jag klarar av uppgiften som biträdande växthusdirektör, haha!

2 kommentarer:

Sara Backlund sa...

Jamen skitbra, min mascara börjar va på de sista, så får si nudå va du tycker ;) har maxfactor från förr!

Josefin sa...

Växthus direktören!! :D
Ja väntar me spänning på mascarareslutate!