söndag 17 maj 2009

Rusketusraidat!

Slurp, sitter och sörplar i mig lite vattenmelon nu samtidigt som jag tänker på vilken härlig helg det här har varit! Varmt, skönt och no stress, precis som allt ska vara för att man ska vara glad en hel helg!

Fredag: Cessi kom på besök och jag bestämde mig för att göra mitt bästa för att ge henne den ultimata oförglömliga Närpes-weekenden och visa henne Närpes bästa sidor, därför började vi med att köra raggarrundan x antal varv i Niesby city såklart! ;) Ovanligt mycket bilar och folk ut så det var lyckat! Sen åkte vi till J&P på en cider och kom hem kanske halv 1-tiden. Då bestämde vi oss för att ta ett nattdopp i poolen, ganska kallt men uppfriskande var det!

Lördag: Wakie-wakie kl. 12 och direkt ut i solen! Där låg vi girlsen då, jag, Cecilia och Julienne och stekte hela dagen samtidigt som vi varvade med ett svalkande dopp i poolen! Kvällen kom och vi gjorde världens mumsigaste pasta-avokado-bacon-mozzarella-sallad som Irre och jag gjorde förra helgen på villan också, oj så god sallad det är alltså! Sen började jag och Cessi göra oss i ordning för kvällens fjortisfest, men kom så sent som kl. 12 iväg hemifrån med destination Åminne. Så vi kom dit närmare 1-tiden och hann bara in och dansa 4 steg åt årets Eurovision-vinnarlåt (som jag för övrigt nästan hela tiden varit 100% säker på att den skulle vinna! Man skulle satsat pengar på något tippningsspel...) före de börjar spela tryckare. Suck. Vi kom ju dit för att få dansa loss med 14-åringarna! ;) Menmen, vi gick istället till boomstock-baren där de också spelade tryckare, men hann väl i allafall hälsa på någon enstaka bekanting (tyckte det var ovanligt mycket okänt folk där) före de stängde och vi började åka hemåt. Körde runt några varv i centrum av Närpes före vi åkte hem och somnade direkt.

Söndag: Vaknade kl. tio med ett ryck av en galet ringande dörrklocka (Julienne som kom tillbaks från farmor och farfar). Blev väckt mitt i en romantisk dröm med en jättsöt kille så jag blev jätteirriterad av att bli avbruten så plötsligt, argh. Somnade om och vaknade igen halv 12-tiden. Då gick vi ut till poolen igen och solade ända tills solen gick ner. Sen åkte vi till Finlands bästa pizzeria (och då e jag faktiskt seriös!), pizzeria Casa här i Närpes och hade "avskedsmiddag" för denna weekend. Nu var jag just ner en sväng till växthuset, är fortfarande växthusvakt tills imorgon då mamma och pappa kommer hem från franska rivieran. Igår var de förresten till Cannes där de har den stora filmfestivalen just nu med massa kändisar och jag får inte vara där utan måste handskas med pappas växthus istället! Fräckisar. Hoppas mamma har köpt nå fina saker åt mig i allafall som en liten tröst. Hmpf.

Annars har det gått bra med att vara både ungdoms- (jag föredrar att kalla det bråkig-tonårings-) och växthusvakt. Julienne har skött sig ovanligt bra (förutom idag när jag nästan läser till matteprovet ÅT henne...) och växthusalarmet bara ringt några gånger och då har det oftast varit lätta saker som man kunnat åtgärda via datorn.

Nu ska jag städa upp lite tills mamma och pappa kommer hem imorgon!

Sommar och sol, flyta i en pool! ;)



Skön låt, blunda och se sommarens grymma fester framför dig!
SOMMARFEELIS!!!

Inga kommentarer: