lördag 23 maj 2009

Lördag igen!

Ännu en solig och skön helg. Igår var Sebastian hem till oss (mamma har honom fortfarande som en i familjen) på middag. Vi satt hemma en stund sjöng och lyssnade på gamla Lasse Eriksson-hits med pappa och efter det var vi (utan pappa...) ut och körde i Niesby city en stund. Idag har väl halva stan som nöje att fundera och diskutera om vi tro är tillsammans igen men sorry, we're not. :) Vi är bara väldigt nära och goda vänner som känner och förstår varandra bra, därför tycker jag om att träffa Basti och få höra hans råd om olika saker. Det är lätt för någon som känner dig utan och innan att ge dig goda råd. Så kära vänner, ett tips är att inte förstöra eller kasta inte bort den goda relation ni har (eller borde ha...) med ert ex! Den är guld värd.

Denna dag har gått ut på att ligga i solen och läsa SOLO och prata med mamma. Sen spelade jag piano en stund och ringde Meri och pratade lite mera med henne! :) Och nu ska jag börja göra mig i ordning för att sen åka till Nathali som bjöd mig på grillfest! Så himla kul när man märker vilka otroligt goda vänner man egentligen har fast man inte träffat dem på en lång tid. När man ringer och frågar hur läget är och vad de gör; "Allt e super, vi är här hemma och grillar! Du får jättegärna komma hit!!", före man ens hunnit tänka tanken om grillparty själv! Så himla snällt, thanks Natte, you saved my day! <3

På tal om vänner ska jag påminna alla om tre viktiga ord som faktiskt är grunden för att en vänskapsrelation ska fungera bra. Vänskap handlar egentligen bara om att både ge och ta. Vännen finns där för dig när du behöver henne och en annan gång finns du där tillbaks. Jag vet att alla har hört det där hundra gånger, men jag har funderat lite på sista tiden och verkligen förstått hur viktigt det verkligen är för en stark och god vänskap. Så allihopa, tänk på och kom ihåg det bara.

Nu ska jag vara glad över att få träffa min kära vän Nathali och åka iväg på grillparty!
Hoppas ni har en kul lördag allihopa! :)

Inga kommentarer: