måndag 18 maj 2009

Resfeber




Usch vad man är slö idag. Sitter och stirrar på datorskärmen och facebook och tar onödiga test.
Kollar på sista minuten-resor (jag och Cessi ska förhoppningsvis, om allt går som planerat, åka någonstans första veckan i juni).

Vi har hört att den grekiska ön Kos är Greklands Ibiza, vilket ju låter väldigt lovande! Har också sett billiga sista minuten-resor till Rhodos, men eftersom jag var dit för ca. 2 år sedan känns det ju lite halvtråkigt... Tyckte dessutom Rhodos var sådär, lite för "litet" för min smak fast vi var mitt i högsäsongen. Nu vill jag uppleva något nytt! Allra helst skulle jag vilja uppleva det dundrande nattlivet i Ibiza, men eftersom det inte är högsäsong där just nu så väntar jag med det till hösten i så fall. Annars nästa höst, jag bara MÅSTE till Ibiza före jag dör! (och helst medan jag är ganska ung...) Tror jag och Ibiza skulle klicka perfekt! Skulle vara så sjukt kul att vara med om de omtalade grymma festerna och se alla coola DJ's som David Guetta (visste du förresten att David Guetta har en helt egen bar på Ibiza...) och liknande DJ's!

Ayia Napa skulle jag också vilja prova ännu medan det är populärt! Jag var dit när jag var typ 14 år med familjen och släkten, så jag var lite för ung för att uppleva det omtalade nattlivet där.

Ett annat resmål jag skulle vilja testa någon gång är Magaluf, har en stark känsla av att Mallorca e på väg att ha en stor comeback när som helst! Minns mina ord...

Kroatien har ju också blivit ett populärt resmål men jag har ingen större kunskap om hur själva landet är som resmål (förutom att det är otroligt vackert att kryssa på mellan de kroatiska öarna) eller hur nattlivet/priser/mat/väder o.s.v. är där. Tror jag istället satsar på att få med mig ett trevligt och roligt gäng på The Yacht Week som ordnas där nästa sommar! Ta kontakt om du känner dig sugen på lite segling och party nästa sommar och upplever dig själv som trevlig och rolig! ;)

Annars utannonserar de många billiga resor till Bulgarien också men det känns lite gammelmodigt och trist. Synd att man inte hann dit när Bulgarien var "som bäst". Eller vad vet jag, det ör säkert bra där fortfarande men det känns lite uttjatat.

Turkiet, vilket jag i och för sig tycker är ett helt ok resmål, fast jag både varit till Alanya och Marmaris flera gånger är ju också ett prisvänligt alternativ men då vägrar Cessi att åka dit. Hon har haft några dåliga upplevelser av de pågångna turkarna, haha. Det gäller ju bara att kunna ta dem med en nypa salt anser jag!

Hm, skulle nog vara kul med Kos. För just det här tillfället iallafall.
Har någon varit till Kos någongång (helst på senare tid eftersom semesterorter kan ändras mycket på fem år...) och kan dela med sig av sina erfarenheter? Och sådär annars, vet någon hur det är egentligen med det där när man packar sin resväska och åker ut till flygplatsen och frågar om det finns lediga platser till någon charterresa samma dag? Kan man få en resa för typ 50 € då?

Haha, till sist en galen grekisk remix, jag som älskar att lyssna på utländska sånger där de sjunger på grekiska, spanska, turkiska o.s.v!! Får ännu mer längtan till de härligt heta länderna i syd!



1 kommentar:

Meri sa...

ja tycker redan förra året så pratades det om Mallorcas comeback så de e no populärt igen!! :) Verkar va riktigt bra där tycker jag! :)

Men Kos lät vell no kanske allra bäst av de du räkna upp! ;)

Hede me 50euro vi flygfälte lät no riskabelt att förlita sig på! Tror no e bättre å boka i tid så int man blir utan resa ;)