torsdag 14 maj 2009

Fröken livrädd och kärleken


Den fina fröken Livrädd känner sig liten, ensam och värdelös. Ibland känner hon sig alldeles tokigt lycklig men tycker att det är jätteläskigt att älska. Och när stora, svarta trassel breder ut sig i hörnen så blir hon jätterädd. Hon blir lurad ibland och hon blir glad ibland och hela tiden så finns kärleken där.


Nu kommer för en gångs skull ett boktips! Lina tipsade mig först om boken som hon hade hittat av en slump i en bokhandel i Oslo, och förstås fanns den ju inte här i mina trakter så jag beställde den och idag kom den! Jippii, som jag har väntat! Ser så framemot att "läsa" (den berättas genom som en "serie" via tecknade bilder och text) den och vad jag hittills läst och sett när jag bläddrat lite i den ser den mycket lovande ut! Jag ska ge den er en recension efter jag läst den klart. Boken heter som sagt Fröken livrädd och kärleken och författaren heter Joanna Rubin Dranger.





Baksidestext:
Fröken Livrädd känner sig liten och värdelös. Men så träffar hon Honom, de flyttar ihop och lever lyckliga i alla sina dagar. Eller?

Vad gör man när trasslet brer ut sig i hörnen, och den man lever med inte märker nåt? Målar om köket? Vad gör man när en kärleksblomma plötsligt börjar växa i ens huvud? När förstår man att man blivit kär i någon annan? Och hur ska man kunna välja och veta att man valt rätt?

Fröken Livrädd förälskar sig, tvivlar, förtvivlar, sviker och förälskar sig igen i denna egensinniga och expressiva tecknade roman, som inte bara träffar rätt i tiden utan också mitt i hjärtat.



Inga kommentarer: