fredag 22 maj 2009

Fenomenet Facebook!

Tänkte skriva lite om fenomenet "stalka sönder människor på facebook". Kom just på mig själv att sitta och kolla igenom profilen, bilderna och all info som bara går att få tag på till en snygging jag såg i helgen.
Visste dock inget namn, men Meri hade sett honom på en bild och vips så var jag in på hans FB-sida och går som bäst igenom alla statusar (ända tillbaks till mars typ...). Har redan kollat (mer synat...) igenom alla bilder och läst hans 25 saker om mig-lista (vilken är en super grej på FB att minnas tills du någongång träffar honom och kan chocka honom med att "gissa rätt" på hans favoritglass och liknande, haha). Och våga inte skratta åt mig nu för jag vet att ni gör PRECIS samma sak! Och fast det e lite stalker-varning så är det ju egentligen ganska så bra att du får en liten inblick i hur personen är (lite som när arbetsgivare kollar in arbetssökande på facebook), vad de har för intressen och vad de gillar (fast du kanske inte behöver leva in i rollen som Cameron Diaz till 100% nästa gång du ser honom bara för att han tog ett "Vilken typ av kvinna passar du med?"-test...).

Typiska kvinnotankar:
- Okej. Hans bästa sida är att lyssna. Perfekt kombination så kan ju jag prata!
- Men vadå bara "Looking for friendship"?!!
- Jasså, där var en gemensam vän till, måste börja träffa henne oftare nu så kanske han och jag träffar på varandra på samma gång...
- Ännu ett test där vi har fått samma svar, yes! Perfect match.
- Hm. Vem är hon där som skriver så himla ofta och mycket åt honom då?!
- "Incredible lover" låter ju lovande...
- Nu skriver den där bruden igen...!! Vem e det?!
- Mästare på närpesiska, FULL POTT!!!


Haha, var snäll och ta mig med en nypa salt! ;)

Orsaken till varför jag skrev ett så "personligt" och ärligt inlägg, är för att jag vet att ni gör exakt samma sak och jag tycker det är ett så roligt fenomen vi (kvinnor speciellt) gör! Och om det finns män som läser min blogg, försök lugna ner er och inte bli avskräckta av vi kvinnors besatthet och analyserande! Det är bara så vi funkar..! Deal with the truth! ;)

2 kommentarer:

Lina Teir sa...

Förstår it alls kva et menar, sjölv jier ja aaaaldri såde.

Josefin sa...

Åååååååååh vem är denna mystiska man Jennifer? :D