onsdag 27 maj 2009

Ta-hand-om-dig-själv-dag

Dagen inleddes med en blåbär- och hallonsmoothie, 30 situps (paniktränar inför resan, haha!) och nu har jag just kommit från en ansiktsrengöring på iho&hud. Kan verkligen rekommendera ansiktsbehandlingarna (shit, vad långt ord alltså!) där, det känns som du har fått ett nytt ansikte varje gång du går ut därifrån! Dessutom (Lina, där kom jag ihåg att ändra på norska "i tillägg" till  svenska "dessutom"! ;) hehe!) gillar jag Jenny som jobbar där också, så då blir det ännu trevligare att gå dit! 
Idag pratade vi bl.a. om hur mycket hyn blir påverkad av bl.a. stress och dålig kost. Till exempel på slutet i Norge när det var som stressigast så hade jag jättedålig hy och funderade om jag t.o.m. kunde ha fått acne! Hade helt glömt bort att jag egentligen har en riktigt fin hy och bara någon finne nu som då på något enstaka ställe. Helt sjukt när jag tittar på bilder från t.ex. Thailand i november och jämför med min hy idag! Sjukt. Så min hy till ära (haha), tänkte jag lägga in en bild jag tog för en stund sen efter ansiktsbehandlingen! Utan smink, bara lite läppglans! ;)



Haha, trodde nog aldrig att jag frivilligt skulle lägga ut en osminkad bild av mig på internet men som sagt, min hy till ära!

Dagen fortsätter med myspys  och tjejsnack med Merituuli, kanske kaffe på stan och laga någon god middag till kvällen som vi sedan avrundar med bio! "He's just not that into you", eller "Dumpa honom" som filmen heter på svenska. Den handlar om kvinnors analyserande/ältande/luftslottsbyggande och också om hur män resonerar om kärlek. Tror det kan vara en 10+ film faktiskt! Men vi får se! :)

2 kommentarer:

Josefin sa...

Ack så söt du e utan smink!! :)

Lina Teir sa...

Jepp, den filmen har jag - till ingens förvåning - sett. :D